(Kurzy.cz)
Apple: Prodeje mobilních aplikací naznačují blížící se konec éry jeho dominance v chytrých telefonech
Společnost Ngmoco, která dříve vyvíjela aplikace téměř výhradně pro Apple a jeho mobilní operační systém nyní uvádí, že oba hlavní operační systémy jsou již na zhruba srovnatelné úrovni a oběma firma věnuje zhruba stejnou pozornost.
Na začátku éry mobilních telefonů Apple tomuto segmentu jasně dominoval ve všech ohledech. V roce 2010 již musel přepustit pozici nejčastěji užívaného operačního systému v chytrých telefonech Androidu od Googlu a v loňském roce přišlo "jablko" také o pozici HW jedničky, o kterou je připravil jihokorejský Samsung.
3 ze 4 prodaných chytrých telefonů v rámci celosvětového trhu odhadovaného na cca 260 mld.USD nyní pracují s operačním systémem Android od Googlu. Ten nabízí lepší prostor programátorům a tvůrcům nových aplikací a také snazší uživatelský přístup k vytvořeným aplikacím a jejich stažení do svých zařízení.
Google nyní nabízí cca 700 000 mobilních aplikací a jejich počet údajně geometricky narůstá. Loni na podzim firma uvedla, že počet stažených aplikací překročil 25 miliard od začátku fungování v roce 2008. Měsíčně se počet stažených aplikací údajně zvyšoval o cca 1,5 miliardy. Příjmy ze stahování se meziročně zvedly cca čtyřnásobně.
Apple aktuálně nabízí cca 800 000 aplikací. Z populárního "App Store" bylo, podle firemních údajů, doposud staženo přes 40 miliard aplikací, jejichž prodej vygeneroval jejich tvůrcům přes 7 mld.USD příjmů.
Bronzová příčka s obrovským odstupem patří BlackBerry jež nabízí pro svá zařízení cca 70 000 aplikací. BlackBerry patří cca 5% trhu mobilních telefonů.
Podle odhadů stále store od Apple generuje zhruba 3,5 násobek tržeb store od Googlu. Celkový rozdíl se ale ve všech ohledech postupně snižuje. Za hlavní nevýhodu pro Google se tomto ohledu označuje příliš široký počet zařízení pracujících s jeho operačním systémem. Vývojáři jednotlivých aplikací pak musí své produkty nabízet v mnoha verzích. Pozice Apple respektive vývoje aplikací pro něj je v tomto ohledu výrazně jednodušší. Systém placení je v Googlu také výrazně složitější než u Apple.
Pro zajímavost hra Major League Baseball má pro Google celkem 2400 verzí, pro Apple jich ale stačí pouhých 40.
Přesto podle průzkumu vývojáři mobilních aplikací generují již 40% příjmů přes Google oproti 15% před rokem.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?