Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
Martin Vlnas, Kaleidoskop,
„Kdosi dostal geniální nápad, že v Česku musejí jezdit rychlovlaky, ale nějak se zapomnělo na to, že se pro ně nejdřív musejí postavit koleje. Proto mají České dráhy Pendolina, která dokážou vozit cestující rychlostí 230 kilometrů za hodinu, koleje s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu a ztráty i na těch nejziskovějších tratích,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
- Čtěte také první díl rozhovoru Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu.
Co vy a politika? Nepřemýšlel jste někdy, že byste to zkusil?
To není pro mě. Raději budu některé politické strany – ty, u nichž budu přesvědčen, že svou práci dělají dobře – otevřeně podporovat.
Najde se ale nějaká taková na dnešní politické scéně?
Bohužel. Zpočátku jsem věřil, že by tou stranou mohly být Věci veřejné. Ačkoliv jsem o nich slyšel spoustu zla, myslel jsem si, že by mohly mít potenciál stát se alternativou velkých stran, které si mezi sebou rozdělují peníze a moc. Nikoliv proti sobě, ale spolu! ODS a ČSSD navíc podle mého stojí i za likvidací Věcí veřejných, i když si VV za spoustu věcí mohou samy. Pokud někdo chce založit takovouhle stranu, musí být čistý, absolutně neprůstřelný… což nemůže být žádný podnikatel. Žádný podnikatel v téhle zemi není čistý. Nikdy!
Jak to?
Každý český podnikatel má slabé místečko. I kdyby bylo mikroskopické, pořád tu je. A dříve nebo později ho někdo najde. Úkolem podnikatelů je otevřená podpora politiků, ne politika samotná. Já osobně navíc nemám na politiku povahu. Jsem příliš upřímný.
Platíte daně v Čechách?
Všechny firmy s výjimkou našich slovenských společností mám zaregistrované v České republice. O útěku do daňového ráje bych přemýšlel až tehdy, kdybych se rozhodl z téhle země odejít i fyzicky. Odstěhoval se. Daně se platit musí. A ať jsou klidně i velké. Když budou daně o pět procent vyšší, nebude mi to vadit. Musím ale vidět zásadní zlepšení v jejich využívání. A opět jsme u veřejných zakázek. Pokud mám platit daně, chci výsledky. A nejde jen o dvacet milionů za daň z příjmu, to není moc. Teď k tomu ale přidejte všechny odvody za zaměstnance, mýtné…
Kolik vlastně ročně na mýtném zaplatíte?
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
- Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu
- Nešťastná Pendolina
- Zvýšení firemní daně je nešťastné; má být trvalé, zatímco covidová pomoc byla dočasná. Takže politici těžkou mohou myslet vážně, že firmy vyšší daní vrátí covidovou pomoc, z níž navíc sami udělali politikum
- Jančura: Náklady na provoz vlaků se vrátí do 14 dnů
- Starší vlaky místo Pendolina na trati Ostrava-Praha. Namísto Pendolina - starší typ vagonů. Od 10. prosince, kdy se měnily jízdní řády, vozí cestující v 7 i v 9 ráno na trase Ostrava-Praha spoj InterCity Ostravan. (video)
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory