(Kurzy.cz)
Investiční tip - čínská železnice a navázané sektory
Jedním ze zajímavých tipů se zdá čínská železnice a s ní svázané sektory. železniční doprava v Číně zaznamenala v poslední době prudký rozvoj, který rozhodně ještě není u konce ba spíše naopak, stále se tento sektor nachází poblíž svého "základního tábora".
Čína přijala v roce 2008 ambiciózní plán vybudovat do roku 2020 kolem 16 000 kilometrů vysokorychlostních tratí. Do roku 2012 by mělo být proinvestováno kolem 2 biliónů juanů = cca 300 mld.USD, což je stejná suma jako budou železniční investice ve stejném období ve zbytku světa. Odhaduje se, že mezi lety 2011 a 15 bude proinvestováno cca 3,8 biliónu juanů, což bude o 50% více než v pěti předchozích letech. Jen v loňském roce bylo proinvestováno cca 90 mld.juanů, což převyšuje například téměř dvojnásob obdobné investice v USA. V současnosti je v Číně provozováno 7 000 km rychlostních tratí. Do roku 2012 by to mělo být 13 000. Během jedné dekády by měly mít všechny metropole s populací převyšující 500 000 obyvatel spojení přes rychlostní tratě.
Experti v komentářích přirovnávají současný stav a plány kolem čínské železnice ke stavu železniční dopravy v Japonsku v šedesátých a sedmdesátých letech. Přechod na vysokorychlostní dopravu tam během jdné dekády vedla k explozivnímu růstu tržeb spojených s turismem podél vybudovaných koridorů. Dříve poměrně málo rozvinutá města jako Fukuoka či Nagoya začala hrát podstatnější roli v celkovém růstu průmyslové produkce.
Podle odhadů by rozvoj Číny související s rychlejší železniční dopravou měl být výrazně větší než v Japonsku. Půjde totiž celkově o výrazně větší projekt a moderní technologie posunuly vpřed také samotnou rychlost vlaků, které by se nyní mohly pohybovat až rychlostí kolem 350 km za hodinu.
Firemní zisky hlavních čínských dodavatelů by, podle některých odhadů, měly růst v několika následujících letech kolem 35-38% ročně. Ceny akcií již obchodovaných firem v mnoha případech rostly v posledních několika málo letech o více jak 100%.
Zkušenosti s budováním rychlostních tratí se navíc zužitkují také v mezinárodních projektech, kde budou čínské firmy z oboru figurovat jako dodavatelé. Již nyní jsou rozjednané projekty v Argentině, Saudské Arábii a Venezuele, čínské firmy se ucházejí o dodávky pro Brazílii a americkou Kalifornii, kde jde o investice v objemu cca 40 mld.USD.
Související zprávy:
Investiční tip - měď - zásoby jsou nejnižší za 6..
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- § 50 paragraf 50 - Zákoník práce č. 262/2006 Sb.
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
- Zlato - aktuální cena zlata, investiční zlato
- Daň z nemovitosti - daň z nemovitých věcí v roce 2020
- Podílové fondy, investiční společnosti
- Investiční zlato 1 unce
- Investiční zlato - prodej zlata
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory