Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Finance  |  03.12.2010 11:43:55

Investiční tip - čínská železnice a navázané sektory

Vyhledávání investičních příležitostí patří mezi ty nejnáročnější činnosti ve světě financí.

Jedním ze zajímavých tipů se zdá čínská železnice a s ní svázané sektory. železniční doprava v Číně zaznamenala v poslední době prudký rozvoj, který rozhodně ještě není u konce ba spíše naopak, stále se tento sektor nachází poblíž svého "základního tábora".

Čína přijala v roce 2008 ambiciózní plán vybudovat do roku 2020 kolem 16 000 kilometrů vysokorychlostních tratí. Do roku 2012 by mělo být proinvestováno kolem 2 biliónů juanů = cca 300 mld.USD, což je stejná suma jako budou železniční investice ve stejném období ve zbytku světa. Odhaduje se, že mezi lety 2011 a 15 bude proinvestováno cca 3,8 biliónu juanů, což bude o 50% více než v pěti předchozích letech. Jen v loňském roce bylo proinvestováno cca 90 mld.juanů, což převyšuje například téměř dvojnásob obdobné investice v USA. V současnosti je v Číně provozováno 7 000 km rychlostních tratí. Do roku 2012 by to mělo být 13 000. Během jedné dekády by měly mít všechny metropole s populací převyšující 500 000 obyvatel spojení přes rychlostní tratě.

Experti v komentářích přirovnávají současný stav a plány kolem čínské železnice ke stavu železniční dopravy v Japonsku v šedesátých a sedmdesátých letech. Přechod na vysokorychlostní dopravu tam během jdné dekády vedla k explozivnímu růstu tržeb spojených s turismem podél vybudovaných koridorů. Dříve poměrně málo rozvinutá města jako Fukuoka či Nagoya začala hrát podstatnější roli v celkovém růstu průmyslové produkce.
Podle odhadů by rozvoj Číny související s rychlejší železniční dopravou měl být výrazně větší než v Japonsku. Půjde totiž celkově o výrazně větší projekt a moderní technologie posunuly vpřed také samotnou rychlost vlaků, které by se nyní mohly pohybovat až rychlostí kolem 350 km za hodinu.

Firemní zisky hlavních čínských dodavatelů by, podle některých odhadů, měly růst v několika následujících letech kolem 35-38% ročně. Ceny akcií již obchodovaných firem v mnoha případech rostly v posledních několika málo letech o více jak 100%.

Zkušenosti s budováním rychlostních tratí se navíc zužitkují také v mezinárodních projektech, kde budou čínské firmy z oboru figurovat jako dodavatelé. Již nyní jsou rozjednané projekty v Argentině, Saudské Arábii a Venezuele, čínské firmy se ucházejí o dodávky pro Brazíliiamerickou Kalifornii, kde jde o investice v objemu cca 40 mld.USD.

Související zprávy:
Investiční tip - měď - zásoby jsou nejnižší za 6.. 
03.12. 12:56  čínská železnice (Marek)
Diskuse je uzavřena

Poslední zprávy z rubriky Finance:

28.02.2012  Jak obchodovala Amerika 28. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Jak obchodovala Amerika 27. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Evropské burzy oslabují, pražská burza udržela úroveň z konce minulého týdne Investiční bankovnictví (Komerční banka)
27.02.2012  ECB už 2 týdny nekoupila žádné vládní dluhopisy Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688