(Kurzy.cz)
Investiční tip - čínská železnice a navázané sektory
Jedním ze zajímavých tipů se zdá čínská železnice a s ní svázané sektory. železniční doprava v Číně zaznamenala v poslední době prudký rozvoj, který rozhodně ještě není u konce ba spíše naopak, stále se tento sektor nachází poblíž svého "základního tábora".
Čína přijala v roce 2008 ambiciózní plán vybudovat do roku 2020 kolem 16 000 kilometrů vysokorychlostních tratí. Do roku 2012 by mělo být proinvestováno kolem 2 biliónů juanů = cca 300 mld.USD, což je stejná suma jako budou železniční investice ve stejném období ve zbytku světa. Odhaduje se, že mezi lety 2011 a 15 bude proinvestováno cca 3,8 biliónu juanů, což bude o 50% více než v pěti předchozích letech. Jen v loňském roce bylo proinvestováno cca 90 mld.juanů, což převyšuje například téměř dvojnásob obdobné investice v USA. V současnosti je v Číně provozováno 7 000 km rychlostních tratí. Do roku 2012 by to mělo být 13 000. Během jedné dekády by měly mít všechny metropole s populací převyšující 500 000 obyvatel spojení přes rychlostní tratě.
Experti v komentářích přirovnávají současný stav a plány kolem čínské železnice ke stavu železniční dopravy v Japonsku v šedesátých a sedmdesátých letech. Přechod na vysokorychlostní dopravu tam během jdné dekády vedla k explozivnímu růstu tržeb spojených s turismem podél vybudovaných koridorů. Dříve poměrně málo rozvinutá města jako Fukuoka či Nagoya začala hrát podstatnější roli v celkovém růstu průmyslové produkce.
Podle odhadů by rozvoj Číny související s rychlejší železniční dopravou měl být výrazně větší než v Japonsku. Půjde totiž celkově o výrazně větší projekt a moderní technologie posunuly vpřed také samotnou rychlost vlaků, které by se nyní mohly pohybovat až rychlostí kolem 350 km za hodinu.
Firemní zisky hlavních čínských dodavatelů by, podle některých odhadů, měly růst v několika následujících letech kolem 35-38% ročně. Ceny akcií již obchodovaných firem v mnoha případech rostly v posledních několika málo letech o více jak 100%.
Zkušenosti s budováním rychlostních tratí se navíc zužitkují také v mezinárodních projektech, kde budou čínské firmy z oboru figurovat jako dodavatelé. Již nyní jsou rozjednané projekty v Argentině, Saudské Arábii a Venezuele, čínské firmy se ucházejí o dodávky pro Brazílii a americkou Kalifornii, kde jde o investice v objemu cca 40 mld.USD.
Související zprávy:
Investiční tip - měď - zásoby jsou nejnižší za 6..
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Zlato - aktuální cena zlata, investiční zlato
- Podílové fondy, investiční společnosti
- Investiční zlato 1 unce
- Investiční zlato - prodej zlata
- Stříbro - výkupní a prodejní ceny, zprávy, investiční stříbro
- Zlato - výkupní a prodejní ceny, zprávy, investiční zlato
- Investiční stříbro - Prodej stříbra
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Cena aut - velký přehle cen ojetých automobilů
- Tukový průmysl prožívá boom - Setuza a Lukana se vezou
- BOOM - aktuální a historické ceny kryptoměny BOOM, graf vývoje ceny kryptoměny BOOM - 1 den - měna USD
- BOOM - aktuální a historické ceny kryptoměny BOOM, graf vývoje ceny kryptoměny BOOM - 2 dny - měna USD
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?