Independence a Freedom: Armageddon po česku!
Není letadlo jako letadlo. Mnoho se teď psalo o katastrofě, která by hrozila, kdyby motor eroplánu nasál prach z islandské sopky. U některých letadel se tohle ovšem stát nemůže. Mělo by se ale psát o katastrofách, které hrozí, když se dostanou k vašim peněženkám a jejich motory začnou nasávat vaše prachy.
„Nabízíme přivýdělek v naší firmě, která nabízí skvělé pracovní ohodnocení v oboru pojišťovnictví, příjemný kolektiv možnosti školení, kurzy i Státní zkoušky :-), rapidní kariérní růst,motivační soutěže,odborná pomoc od profesionálů, vhodná pro kohokoliv.Ozvěte pro další informace a budete překvapeni.Nemá to vůbec žádný háček.přesvěčte se sami.Těším se na spolupráci“.
Vítejte ve světě společností FREEDOM Corporation a Independence CAPITAL. Ve světě tak svobodném, že v něm neplatí ani pravidla pravopisu, ani pravidla slušného chování.
Jak napoví obchodní rejstřík, za oběma akciovými společnostmi, pojmenovanými podle raketoplánů z velkofilmu Armageddon, stojí od léta 2008 právník Luboš Malínek. Byl to tedy pravděpodobně on, koho inspirovaly hrdinské činy Bruce Willise, Bena Afflecka a Billyho Boba Thorntona, kteří vybaveni proklatě velkou vrtačkou a atomovkou neváhali riskovat životy, aby spasili lidstvo před smrtícím asteroidem Dottie.
Reklama? Propagace? Dokonalá kombinace?
Ani FREEDOM Corporation, ani INDEPENDENCE Capital se ale bohužel nevěnují vrtání. Jejich posláním je něco docela jiného. Co konkrétně? To až donedávna věděl jen ten, kdo naletěl. Navenek jsou totiž lidé vystupující pod hlavičkami FREEDOM Corporation a INDEPENDENCE Capital poněkud nejednotní:
Martin Hála z Trutnova hledá pod hlavičkou FREEDOM Corpu „schopné příjemné lidi kteří se nebojí pracovat v reklamě a inzerci. Nejedná se o dealery ani podomní prodejce.“
Radek Hovorka zase láká zájemce o sjednávání investičního životního pojištění: „Jsme prosperující firma na finačním trhu patřící k nejmladším společnostem a zároveň k nejúspěšnějším společnostem v Evropě. Jsme obchodními partnery pojišťovny Allianz,která je taktéž lídrem pojišťoven v Evropě.Tvoříme dokonalou kombinaci ve finančnictví. Jedná se o sjednávání investičního životního pojištění.Pracujeme na bázi seznamu potencionálních zákazníků,“ píše tajemně Hovorka. A aby toho nebylo málo, nabízí muž, který na první pohled raději mluví, než píše, potenciálním zájemcům i „slevovou kartu od společnosti Lyoness… a práci v nejlepším personálu v ČR“. Co dál dodat ke kvalitě personálu, to netuším, formulace je na mě poněkud dadaistická. Jisté ale je, že karta Lyoness je klasické, a to celoevropské letadlo.
„Originálem“ je i Martin Čuda. Tentokrát jsou poptáváni obchodní zástupci. Čuda na oplátku nabízí „příspěvek na spoření až 9.měsíců 500–5000Kč!!… Audi A6 v současné soutěži a mobil a notebook za postup pro každého!“
Pokud si myslíte, že už to nemůže být horší, může. Přečtěte si inzerát člověka s mailovým nickem 11D69@s…m.cz a skutečně neotřelým stylem: „vydělejte si peníze za propagaci a reklamu(roznášení letáku,inzerce na internetu ,doporučení Vašim známým přispěvek na spoření až 9 mesícu nebomezinárodní kardu sekterou získate spousti vyhod“.
Marketingový a kompenzační plán leteckého provozu
Na celé věci je zarážející už to, že společnost FREEDOM Corporation má podle obchodního rejstříku uvedeny pouze dva předměty podnikání, a to: pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb spojených s nájmem a obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. A ty se s nabízenými pracovními pozicemi příliš nekryjí. Tím to ale teprve začíná… Finmagu se podařilo získat kompletní smluvní dokumentaci a tzv. Marketingový a kompenzační plán, kterým FREEDOM Corporation oblbuje své oběti. Teprve z něj vyplývá, že nejde ani o reklamu, ani o obchodní zastupování, ale o prachobyčejné letadlo.
Společnost FREEDOM Corporation se oficiálně prezentuje jako samaritánský finanční poradce. „Chceme za prvé finančně vzdělávat ty slabší a za druhé chceme pomoci i těm, kteří nezvládli to první. Vzdělávat se o běžných finančních potřebách a produktech je potřeba, otázkou je, koho to baví. A spadnout do dluhové pasti můžou přesně tak vzdělaní i méně chytří občané,“ dočteme na jejím webu v sekci Co chceme. Pravda je ale někde úplně jinde.
„V reálu firma oslovuje budoucí klienty a nabízí jim přivýdělek 5 000 až 20 000 Kč měsíčně za reklamní služby a roznášení letáků. Navíc slibuje příspěvek na spoření v trvání až 9 měsíců a mezinárodní platební kartu,“ popisuje praktiky společnosti Alena Zahradníková ze společnosti Partners. Podpisem spolupráce se klient stává účastníkem „projektu“ Freedom. „Jeho nedílnou součástí je ale uzavření pojistné smlouvy, a to buď Evropské Jistoty od ČPP, nebo Rytmu M od Allianz (případně obou a na velké částky). Jediné omezení je měsíční strop 5 000 Kč na osobu,“ dodává Zahradníková. Minimální pojistné období je 30 let. Pravidelnou investici do IŽP je navíc možné snížit nejdříve po 30 měsíčních splátkách a přísné sankce samozřejmě provázejí i její storno. Devítiměsíční příspěvek na IŽP je tak jen plácnutím do vody. Vstupní náklady ho několikrát převýší.
Zbývá dodat, že onou výbornou mezinárodní platební kartou je již výše zmíněná karta Lyoness.
Z oběti lovcem
Pokud se klient dostane až do této fáze, stává se sám lovcem nebožáků, k čemuž ho má kromě chabé provize motivovat také pravidelné slosování o Audi A6. Na podmínky, které ho k zařazení do koše opravňují, se můžete podívat sami:
Plná velikost zde.
Společnosti na svých webových stránkách v sekci O nás hrdě a identicky hlásají (jedna a druhá): „V současné době patří(me) k nejmladším poradenským společnostem v ČR v oboru osobního a rodinného finančního plánování a poradenství. Při sledování událostí mají lidé mnohdy dojem, že český kapitálový a finanční trh jsou oblasti, v nichž převládají pouze negativní jevy. To však není zcela přesné. Působí zde i společnosti, jejichž chování je naprosto standardní a odpovídá vysokým etickým normám.“
FREEDOM Corporation ani INDEPENDENCE Capital (jejíž úloha v celém procesu je nejasná: na smlouvách nefiguruje, zato má – na rozdíl od první jmenované – oprávnění poskytovat služby pojišťovacího agenta) však takovými společnostmi rozhodně nejsou. Řeč je o podvodnících, jejichž klienti musejí být zároveň dealery, o lidech, kteří dělají osobní a rodinné plánování se dvěma IŽPéčky v portfoliu, a o firmě, která při patnáctiprocentních stornech, ať už z počtu smluv, nebo předepsaného ročního pojistného, pozastavuje svému honci duší výplatu už tak dosti mizerných provizí.
Není pochyb o tom, že se podobný přístup vyplatí těm, kteří dokážou přesvědčit lidi, aby do letadla nastoupili. Ale vyplatí se to i pojišťovnám, které si pečlivě budují své jméno?
Autorem článku je Václav Valášek a Martin Vlnas.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?