Weby používají články bez souhlasu
Zjistila to organizace Fair Syndicate Consortium (FSC), jejíž studie je vůbec první, která se tímto problémem podrobně zabývala. FSC sdružuje více než 1500 vydavatelů, kteří podporují otevřenou a spravedlivou ekonomiku on-line obsahu.
Studie FSC zjistila, že existuje více než 75.000 webů, které bez svolení otisknou do 30 dnů od vydání některý z článků, který vyšel v amerických novinách. Organizace FSC na těchto webech našla zhruba 112.000 článků, které byly přetištěny v takřka stejném znění, jako se objevily v novinách. Weby se tak někdy ani nesnaží článek pozměnit.
Na webech, které takto bez dovolení používají články a zpravodajství z novin, se zpravidla objevuje reklama. To znamená, že weby využívají novinové články k takzvané monetizaci, jinými slovy na nich vydělávají. Ze tří čtvrtin se taková monetizace týká největších hráčů na trhu internetové reklamy, tedy firem Google a Yahoo. Zbytek připadá na Microsoft, Audience Science, AOL a několika dalších reklamních sítí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?