TNBiz (TN.cz)
Akcie v ČR  |  12.11.2009 16:26:01

Škoda Auto prodala letos po celém světě již více než 570 tisíc vozů

Mediafax

MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto prodala za letošních deset mesíců po celém světě již 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o pouhých 1,7 procenta. Škodovka to uvedla ve čtvrtek ve své zprávě s tím, že 100 tisíc vozů prodala v Číně.

Růst prodejů nových škodovek v Číně tak překročil hranici 90 procent meziročně.

Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali.“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků," prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.

Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 procenta. Celkové dodávky na zákazníky činí za prvních deset měsíců 145.043 vozů.

Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45.385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 procenta. „Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl 3. příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.

Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 procenta na 33.434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 procenta (tj. 226.683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263.480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 procenta).

David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.


Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:

Út   9:43  VIG zveřejnila update za tři kvartály 2024 Research (Česká spořitelna)
Út   8:39  Výsledky hospodaření skupiny KARO Leather za Q3 2024 Tisková zpráva (Tisková zpráva)







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688