Škoda Auto prodala letos po celém světě již více než 570 tisíc vozů
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská Škoda Auto prodala za letošních deset mesíců po celém světě již 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o pouhých 1,7 procenta. Škodovka to uvedla ve čtvrtek ve své zprávě s tím, že 100 tisíc vozů prodala v Číně.
Růst prodejů nových škodovek v Číně tak překročil hranici 90 procent meziročně.
„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali.“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků," prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.
Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 procenta. Celkové dodávky na zákazníky činí za prvních deset měsíců 145.043 vozů.
Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45.385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 procenta. „Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl 3. příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.
Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 procenta na 33.434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 procenta (tj. 226.683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263.480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 procenta).
David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
11.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna