Televize Z1 vysílá už rok, v dubnu ji sledoval více než milion diváků
PRAHA (MEDIAFAX) - V pondělí 1. června uplyne rok od okamžiku, kdy začala vysílat česká soukromá zpravodajsko-publicistická televize Z1, kterou vlastní česko-slovenská skupina J&T. Televize Z1 o tom informovala v neděli s tím, že ke svým prvním narozeninám hodlá obohatit programové schéma o nové pořady.
Z1 se první komerční televizí s čistě digitální celoplošnou licencí a v České republice a zahájila tak přechod komerčního televizního trhu z analogové do digitální éry. Z1 vysílá 24 hodin denně výhradně v širokoúhlém formátu 16:9 prostřednictvím pozemního vysílání, kabelu, satelitu a přes internet. Denně sleduje Z1 okolo 150 tisíc diváků, měsíčně přes jeden milión.
„Z ekonomického hlediska poznamenala náš vstup na trh poměrně výrazně světová finanční krize a propad inzertních příjmů, který postihl všechna média,“ uvedl generální ředitel Z1 Martin Mrnka.
Z1 nabízí kontinuální zpravodajský servis z domova, ze světa a sportu doplněný o speciální ekonomické vysílání, publicistické formáty a originální dokumenty. Programovou strategií stanice je nabídnout divákům alternativu zaměřenou na informace a témata, která potřebují ke svému profesnímu i soukromému životu. „Zpravodajství je oproštěné od infotaimentu a bezvýznamných událostí, diskuse a talk show vedeme s těmi nejzajímavějšími osobnostmi, které mají k tématu co říci. Tím míříme na vzdělanou cílovou skupinu diváků, kterou běžné televizní vysílání neoslovuje,“ doplnil Mrnka.
Za rok své existence odvysílala Z1 13 505 zpravodajských pořadů (průměrně 37 denně), více než 80 tisíc nejrůznějších zpráv a přes 1000 přímých přenosů událostí z domova i ze světa. Ve studiu Z1 se v průběhu jejího prvního roku vystřídalo přes 1000 hostů.
„I bez masivních investic do reklamy jsme si postupně našli cestu k divákům i inzerentům, kteří hledají jinou cestu. Od prvního peoplemetrového měření se potvrzuje trend růstu zájmu o Z1. Poslední čísla o počtu našich diváků jsou pro nás po roce vysílání pozitivní, nicméně prioritní pro nás zůstává zásah naší cílové skupiny vzdělaných a bonitních lidí s rozhodovací pravomocí, která je inzertně zajímavá a pro nás klíčová,“ konstatoval Jan Gregor, obchodní ředitel Z1.
Poslední měření sledovanosti, které si Z1 potřetí jednorázově objednala u Asociace televizních organizací (ATO) a jejího realizátora společnosti Mediaresearch, ukázala, že v dubnu sledoval stanici téměř jeden milion sto čtyřicet tisíc lidí. Objem hrubých reklamních příjmů Z1 dosáhl v tomto měsíci podle TNS MI hranice téměř 17,4 milionu korun.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory