Univerzita kávy chce kultivovat Česko
Posluchači tam mohou získat znalosti o historii, pěstování, zpracování, přípravě kávy i o nových trendech v oblasti kávové kultury. Vzdělávat se mohou profesionálové, ale také všichni milovníci kávy, kterým záleží na její kvalitě."Smyslem vzniku univerzity je vzdělávání v oblasti kultury kávy. Cílem je podávat perfektní kávu, ať je to espresso, cappuccino, nebo jakýkoli kreativní drink," řekl lektor Jiří Jandák.
Podle něj mají Češi ke kávě velmi pozitivní vztah. "Poslední léta ukazují, že tíhnou zejména k italské kávové kultuře, zatímco americkou nebo německou příliš nepřijímají. Chceme jim pomoci v tomto vzdělávání a probudit v nich lásku ke kávě," dodal. Kvalitní kávu si prý Češi vybírají zejména podle značek. "Češi mají značky rádi. Pokud se osvědčí, rádi ji vyhledávají," uvedl Jandák. Zároveň dodal, že se kultura pití kávy v Česku zlepšuje. "Před 20 lety žádná kávová kultura (v Česku) nebyla. Pil se maximálně takzvaný turek. Je to velký skok," uvedl.
Zájemci o poznávání kávové kultury se mimo jiné dozvědí, že k přípravě sedmi gramů kvalitního espressa je potřeba 50 kávových zrnek. Jedno špatné ovšem může celý výsledek pokazit. Výrobci tak musejí pečlivě dbát na výběr suroviny a její zpracování. Zrnka špičkové kvality tak projdou mnohonásobnou kontrolou, která zahrnuje ruční odběr a náročné smyslové testy. Konečný výsledek ovšem prý ze 70 procent záleží na člověku, který nápoj připravuje.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz