Kampaň k předsednictví stojí 37,5 milionu
Při interpelacích ve sněmovně vyčíslil náklady premiér Mirek Topolánek (ODS). První část se spoty o tom, že to Česko Evropě osladí, stála 12 milionů korun. Další část kampaně v listopadu a prosinci s odhalením loga si vyžádala 9,5 milionu. Třetí etapa v předsednickém půlroce má stát 16 milionů.
Vládní výdaje na reklamu k předsednictví kritizoval poslanec ČSSD Jeroným Tejc. Míní, že je zbytečné v době krize utrácet vysoké částky za něco, "o čem každý ví" z médií. Poslanec označil kampaň za naddimenzovanou, podle něj pomáhá spíš reklamním agenturám.
"Poměr z hlediska celkových nákladů i z hlediska vyjednaných podmínek kampaně nebyl takový, aby ohrozil ČR finančně," uvedl premiér. Dodal, že vydaná částka není "nijak omračující" a Česko si marketingovou podporu doma i v zemích EU zasloužilo.
Podle Topolánka cena první části se spotem o tom, jak to Česko osladí Evropě, byla v porovnání s tržními cenami třetinová. Světoznámé osobnosti jako vědec Antonín Holý, architektka Eva Jiřičná, hokejista Jaromír Jágr či topmodelka Tereza Maxová vystoupily v reklamě zdarma. "Veškeré ceny se podařilo stlačit na minimum za režijní náklady," uvedl premiér. Řekl, že zatímco před odstartováním kampaně o českém předsednictví EU vědělo asi 30 procent Čechů a Češek, po ní 80 procent.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři