Google Online Marketing Challenge 2009 začíná
Jde vlastně o praktické cvičení, při němž si studenti vysokých škol i postgraduálních programů mohou vyzkoušet, co vše obnáší příprava online kampaně. Každý studentský tým obdrží voucher ve výši 200 amerických dolarů, který slouží k financování inzerátů v rámci Google Adwords. Úkolem týmů je ve spolupráci s lokální firmou navrhnout efektivní marketingovou kampaň a následně vytvořit strategii, provést vyhodnocení výsledků, případně nabídnout doporučení pro další rozvoj firemních aktivit.
„Reakce na loňskou soutěž byla tak úžasná, že jsme se rozhodli pořádat soutěž pravidelně. Mimo jiné jsme přesvědčeni, že pokud studenti ještě během svého studia dostanou možnost vyzkoušet si online marketing v praxi, výrazně to obohatí jejich teoretické znalosti o praktický aspekt, který se jim bude velice hodit po skončení školy. Zkušenost s online marketingem uplatní všude, ať už se rozhodnou pro kariéru v reklamním průmyslu, účetnictví, maloobchodě, anebo se pokusí samostatně podnikat. Doufáme, že se soutěže zúčastní studenti z co nejširšího spektra oborů,“ říká k soutěži marketingový manažer společnosti Google pro region EMEA Lee Hunter.
První ročník soutěže proběhl v roce 2008 a setkal se s úspěchem. Celkem se akce zúčastnilo 1 650 týmů, 8 tisíc studentů ze 47 zemí světa, přestože se očekávalo kolem 200 týmů. Právě díky tomuto úspěchu se společnost Google rozhodla udělat ze soutěže každoroční tradici.
V minulém ročníku se z České republiky přihlásila pražská VŠE, a to prostřednictvím šesti studentských týmů z řad účastníků kurzu Marketing na internetu. Studenti VŠE skončili mezi 50 nejlepšími týmy v regionu Evropy a zároveň se zařadili mezi 150 nejlepších z celého světa, což je skutečný úspěch.
Fáze soutěže:
Registrace
Registrace pro ročník 2009 začíná 17. října 2008, přičemž uzávěrka přihlášek je stanovena na 23. ledna 2009. Aby se soutěže mohli zúčastnit studenti z celého světa, bylo stanoveno, že týmy se mohou soutěže zúčastnit v libovolných třech po sobě následujících týdnech od ledna do května 2009.
Vytvoření skupin
Pedagogové rozdělí studenty do skupin. Každá skupina dostane kupón pro použití v AdWords, a to v hodnotě 200 dolarů (135 EUR).
Výběr firmy
Skupiny nebo jejich pedagogové osloví malé a střední firmy v regionu (do 100 zaměstnanců), které provozují webovou stránku, avšak nepoužívají aplikaci AdWords.
Spolupráce
Každá skupina úzce spolupracuje s vybranou firmou, založí si účet u AdWords a vytvoří online marketingovou kampaň.
Optimalizace kampaně
Během třítýdenního soutěžního období skupiny své kampaně optimalizují a zdokonalují. V rámci soutěže musejí podat dvě zprávy – jednu před začátkem kampaně, druhou po jejím konci.
Vyhodnocení
Jednotlivé kampaně budou zhodnoceny a na základě úspěšnosti kampaní a kvality podaných zpráv budou vybráni vítězové. Celosvětoví i regionální vítězové soutěže budou vyhlášeni v červenci roku 2009.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory