Faktory nákupního chování na internetu
Výzkum ON-LINE SHOPPING 2000 byl realizován společnostmi GfK - Praha a Incoma Research ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci a Magazínem elektronické komerce e-komerce.cz.
Uvedené informace vycházejí z primárního výzkumu 850 zástupců reprezentativního souboru internetové populace. Tento soubor je reprezentativní podle věku, pohlaví, vzdělání a velikosti obce bydliště dotázaných osob. Dotazování probíhalo telefonicky v období 23.5. – 12.6. 2000.
Internetová populace dává při nákupu na internetu přednost specializovaným prodejnám, které nabízejí pouze omezený sortiment zboží, ale ve velkém rozsahu. Tento typ obchodů preferují dvě třetiny uživatelů internetu bez ohledu na sociodemografický profil.
Ne vždy jsou pro internetové zákazníky postačující informace o zboží uvedené na webových stránkách příslušné prodejny. Zhruba třetina zákazníků si před vlastní objednávkou zboží zjišťuje doplňující informace o nabízených produktech či podmínkách prodeje, a to buď telefonicky nebo přímo prohlédnutím zboží v klasickém „kamenném“ obchodě. Potřeba dodatečných informací o produktu se zvyšuje při nákupu dražších předmětů dlouhodobé spotřeby, zákazníci častěji před vlastní objednávkou zboží na internetu osobně prohlédnou zboží v běžném obchodě.
Pramen: ON-LINE SHOPPING 2000 (GfK - Praha & Incoma Research)
Při výběru konkrétního obchodu jsou rozhodujícími faktory, které zákazníci prioritně posuzují, především nabízený záruční servis u zboží, ceny produktů a v případě osobní zkušenosti s internetovým nákupem jsou výrazně preferovány obchody, které se již osvědčily. Zákazníky také odradí již první návštěva v obchodě, který je vytvořen nepřehledně – snadné ovládání www stránky obchodu a její přehlednost jsou dalším z dominantních faktorů podmiňujících výběr konkrétní internetové prodejny.
Naopak mezi méně důležité faktory patří všeobecně známé jméno internetového obchodu, nabídka kvalitního značkového zboží na jeho pultech a reference nejbližšího okolí.
Při platbě objednaného zboží je nejvíce preferována platba přes banku bankovním převodem a zatím nejčastěji nabízený způsob platby na dobírku.
Pramen: ON-LINE SHOPPING 2000 (GfK - Praha & Incoma Research)
Více informací Vám rádi poskytneme na adrese: rusy@gfk.cz
Studii si můžete objednat přímo na našich internetových stránkách: naše nabídka/volně prodejné studie/media/On line shopping 2000
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?