Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  21.07.2005 08:55:09

Lidl: Nejen pro lidi, kteří mají málo peněz


Diskontní řetězec Lidl v Maďarsku získává zákazníky hlavně od svých konkurentů

Budapešť, 27.6.2005 – Nejvýznamnější událostí na maďarském maloobchodním trhu v roce 2004 byl vstup společnosti Lidl na diskontní trh. Tento nový hráč získal své zákazníky především od ostatních řetězců, které byly na trhu již delší dobu. Toto jsou některé z výsledků první zprávy z multi-klientských studií připravených společností GfK Hungária.


Společnost Lidl je diskontní řetězec, který v roce 2004 při vstupu na maďarský trh již fungoval v dalších 18 zemích. Tímto vstupem se ještě zvýšila dynamika diskontního segmentu, který už tak byl mezi spotřebiteli populární. Řetězec prodejen patřících do tzv. tvrdé kategorie diskontu – jejíž hlavní charakteristikou jsou prodejny s malou prodejní plochou zařízené ve funkčním stylu, nabízející svým zákazníkům omezený výběr výrobků (především v kategorii nepotravinářského zboží), s velkým množstvím vlastních, tzv. privátních značek a vlastním výběrem luxusních značek – se v jižním Maďarsku objevil především v krajích s podprůměrnou kupní silou. Typickým příkladem je, že Lidl otevřel své prodejny v malých obcích s kupní silou nižší, než je celostátní průměr.

Konkurenční situaci dobře vystihuje skutečnost, že Lidl získal většinu své klientely od ostatních řetězců prodejen, a pouze 9 % jeho zisku pochází z nárůstu intenzity nakupování. Obecně je možné říci, že maďarští spotřebitelé nejsou věrní jedné prodejně pokud jde o nákup potravin, nápojů a spotřebního zboží, ale nakupují téměř všude, kde se dá. Domácnost spotřebitele firmy Lidl utratí v řetězci průměrně při jedné návštěvě 10,33 EUR. Víc než 90 % svého rozpočtu na potraviny, nápoje a spotřební zboží přitom utratí v jiných prodejnách. Podle výsledků výzkumu, mají zákazníci tohoto řetězce rovněž větší než průměrný sklon k návštěvám prodejen řetězců jako je Tesco, Match, Penny Market a Spar.

Většina zákazníků firmy Lidl pochází z regionu na jihu Maďarska – většinou z jihozápadu – což lze jednoznačně vysvětlit regionální distribucí prodejen. Jeho zákazníci jsou většinou členové 3-4členné domácností s dětmi z malých a velkých měst, kde je hospodyně ve věku do 40 let a tato domácnost má střední nebo relativně vysoký příjem.

Výsledky firmy Lidl v Maďarsku jsou dobře charakterizované faktem, že během prvních 6 měsíců fungování firmy došlo k zasažení téměř 29 % domácností prostřednictvím 29 prodejen. Výše tržního podílu firmy Lidl se liší podle produktové kategorie: díky své povaze tvrdého diskontu, je řetězec silnější na trhu potravin a nápojů, a dosahuje nižšího tržního podílu v chemických výrobcích. Řetězec dosáhl nejvyššího tržního podílu v segmentech: vysoce zmrazená pizza, pražená káva, ledový čaj, krémový sýr, salátový dresink a cereální snídaně. V případě řetězce Lidl je většinou vysoká poptávka po výrobcích jejich vlastních, privátních značek, díky čemuž se značka “Lidl” stala jednou z nejsilnějších privátních značek za sledované období.

Produktové kategorie, kde řetězec Lidl dosáhl nejvyššího podílu v období listopad 2004 – duben 2005 (v %)

  Podíl
Vysoce zmrazená pizza 12
Pražená káva 10,4
Ledový čaj 7,8
Krémový sýr 7,7
Salátový dresink 7,1

Zdroj: GfK Hungária, ConsumerScan
 

Výzkumné šetření realizovala firma GfK Hungária, vedoucí institut pro výzkum trhu v Maďarsku.


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

18.04. 19:33  Lidl (Alena Morávková)
29.06. 21:19  dotaz (Daniela)
22.07. 04:05  Lidl - já k nim taky nechodím (český mejklíř)
21.07. 10:38  Lidl (Jéňa)
Diskuse je uzavřena






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688