Spotřebitelský barometr – květen 2005
Květnový spotřebitelský barometr 2005 (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) dosáhl hodnoty 51,2, t. zn. v roce 2005 dosud nejvíce – a jak vyplývá z následujícího přehledu též nejvíce od ledna 2003. Příznačné pro květnové hodnocení je to, že v komponentách bezprostředního i budoucího hodnocení hospodářské a finanční situace došlo oproti dubnu vesměs ke zlepšení. Z hlediska obchodu je zřejmé, že se oproti dubnu mírně snížilo (o 1,5 bodu) hodnocení „předpokladů velkých nákupů“, avšak i tak bylo nadále vykázáno ve vysoké hodnotě 61,4 b. Spotřebitelské hodnocení za květen bylo natolik výrazné, že ovlivnilo i výsledky souhrnného konjunkturního průzkumu ČSÚ v podnikatelské a spotřebitelské sféře (viz segment konjunkturálního průzkumu ČSÚ na www.socr.cz ze dne 26.5.2005). |
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz