Budeme se v obchodech sami bát?
Myš, která domů přiveze sýr i mléko
Praha, 21. prosinec 2004 - Nákupy? Pro někoho sen a ideální způsob trávení volného času, pro jiného noční můra. Obzvláště před koncem roku, pro který jsou charakteristické přeplněné obchody zbožím i nakupujícími, plná parkoviště, fronty u pokladen. Uživatelé internetu patří do kategorie nakupujících, kteří by účast v nákupním šílenství oželeli. Z výsledků online šetření výzkumné agentury GfK totiž vyplývá, že 9 z 10 internetových uživatelů by alespoň občas vyměnilo cestu do hypermarketu za pohodlný nákup prostřednictvím internetu. Nákup prostřednictvím internetu není nic nového. V minulém roce nakoupilo v internetovém obchodě více než 2 miliony Čechů. Nejčastěji si vybrali knihy, DVD, CD, elektroniku, výpočetní techniku nebo bílé zboží. Společnost GfK se v listopadové vlně CAWIbusu zajímala, zda by internetoví uživatelé přivítali novou online službu obchodních řetězců. Její princip je jednoduchý a již delší dobu funguje na mnoha vyspělých trzích. Služba usnadňuje zákazníkům provádět běžné nákupy (potravin, běžné drogerie, úklidových prostředků atd.) v obchodním řetězci. Zákazník nemusí vážit cestu do obchodu, ale sestaví svůj nákupní lístek přímo na internetových stránkách obchodu. Zaměstnanci prodejny připraví objednané zboží, zákazník si ho v určitou hodinu pouze vyzvedne a zaplatí na místě. Druhá varianta konceptu je pro nakupujícího ještě pohodlnější. Zákazník odešle online objednávku, ale zároveň ji také prostřednictvím internetu zaplatí. Obchodník zpracuje objednávku a přiveze nákup až k zákazníkovi domů. Z šetření vyplývá, že by téměř 90 % uživatelů internetu přivítalo koncept obchodního řetězce nabízejícího online objednávku běžného nákupu s dovozem až na místo určení, desetina oslovených by takovou službu s vysokou pravděpodobností využívala pravidelně. Nové službě jsou nakloněni častěji muži, a to tací muži, kteří ještě sdílejí jako závislí domácnost s rodiči (do 19 let) a uživatelé ve věku 30 - 39 let. Ti, kteří by takových služeb obchodního řetězce nevyužili, jsou především respondenti nad 60 let a z domácností s nižším čistým měsíčním příjmem do 10 000 Kč. V porovnání s druhým konceptem je služba obchodního řetězce nabízející online objednávku bez rozvozu objednaného zboží o něco méně atraktivní. I tak by se k jejímu vyzkoušení odhodlalo plných 75 % internetových uživatelů. V obou případech by většina online zákazníků byla ochotná nezachovat věrnost svému oblíbenému obchodnímu řetězci, pokud by takovou službu nenabízel. Služby, tzv. e-shopping, by totiž využili i v případě, kdy by ji nabízel jiný řetězec než ten, u kterého nejčastěji realizují své běžné nákupy. Do jaké míry se budou obchodníci inspirovat vizemi svých nakupujících je zatím ve hvězdách. Možná již příští Vánoce budou pro některé zákazníky pohodlnější. Místo ztráty času v přeplněném obchodě si přes počítač prostřednictvím virtuálního sluhy v klidu objednají podle interaktivního katalogu třeba nákup potravin na vánoční stůl. Za chvíli už vidíte přijíždět auto s logem obchodního řetězce. Skupina GfK v ČR Skupina GfK v ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna