Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  01.06.2004 15:37:39

Uživatelé internetu z jiného úhlu pohledu (12.4.2009)


  • každý druhý nakupující džusy a zdravou výživu je zároveň uživatelem internetu
  • internet používá devět z deseti čtenářů časopisu Ekonom
  • česká internetová populace je výrazně orientovaná na značku

GfK Praha se v rámci výzkumu Media Projekt již řadu let věnuje monitorování profilu internetových uživatelů. Kromě základních – každého čtvrt roku aktualizovaných - informací o počtu uživatelů a jejich sociodemografickém profilu, probíhá jednou ročně analýza  jejich mediálního chování. Nadstavbový výzkum Data Support poskytuje i údaje o spotřebním chování internetové populace. Výsledkem analýzy za rok 2003 je kromě jiného i přehled skupin, ve kterých je penetrace internetu výrazně vyšší než v celé společnosti.

Kromě známé Jak vypadá situace v jednotlivých skupinách spotřebitelů?

Příznivci džusů, zdravé výživy, limonád, žvýkaček a čokolád

Nadprůměrná penetrace internetu je u těch, kteří konzumují džusy, a to více než 51 %. Velmi dobře jsou na tom také spotřebitelé zdravé výživy a cereálií, žvýkaček, limonád a kolových nápojů, ale i čokolád a čokoládových tyčinek. Téměř každý druhý z těchto spotřebitelů je zároveň uživatelem internetu.

Zvýšená péče o sebe sama

Nejen užívání internetu, ale také zvýšená péče o sebe sama. I tak je možné interpretovat výsledky za oblast drogerie. Internetová populace častěji používá například pánské a dámské parfémy a deodoranty nebo šampony a kondicionéry. Výrobci pánských parfémů a deodorantů mohou například počítat s tím, že více než polovina jejich spotřebitelů využívá přístup k internetu.

Podíl internetových uživatelů v zákaznických skupinách

Nejoblíbenějšími obchodními řetezci řetězci internetových uživatelů je Kaufland, Hypernova, Albert a Tesco. Z hlediska podílu internetových uživatelů jsou na tom nejlépe řetězce Makro (55 %) a Carrefour (49 %). Také mezi zákazníky hobby prodejen, např. Bauhaus, Hornbach a Globus-Baumarkt je možno najít kolem 50 % internetových uživatelů.

V rámci výzkumu jsme dále zjišťovali jakým způsobem a kde se lidé stravují. Z výsledků vyplývá, že více než 50 % internetových uživatelů lze najít mezi zákazníky podniků zaměřených na rychlé občerstvení (54 %), ale zároveň i mezi návštěvníky restaurací (mezi nimi je 47 % uživatelů internetu).

Orientace na značku

Internetoví uživatelé jsou nadprůměrně zastoupeni mezi značkově orientovanými spotřebiteli – penetrace internetu ve skupinách spotřebitelů značkového oblečení i značkové obuvi je o dvě třetiny vyšší než v běžné populaci.

Kulturní aktivity

Z výsledků je možné také usuzovat, že internetová populace je více kulturně založená než běžná, kde kina, divadla nebo koncerty navštěvuje 63 % a   festivaly 33 % dotázaných. Naproti tomu v internetové populaci holduje tomuto kulturnímu vyžití 83 %, respektive 53 % respondentů.

Internetoví uživatelé mezi čtenáři, posluchači a diváky

Ještě se podívejme jaké je zastoupení internetových uživatelů v jednotlivých médiích. Nejvyšší penetrace, a to více než dvojnásobná než v běžné populaci, je u čtenářů Hospodářských novin, následuje deník Mladá Fronta Dnes s podílem internetových uživatelů převyšujícím průměr o více než polovinu. Mezi časopisy si nejlépe vede Ekonom, National Geographic, Týden a Reflex. Více než 50 % jejich čtenářů je zároveň uživateli internetu. Výrazně nadprůměrná je penetrace internetu mezi posluchači Rádia Beat a u diváků ČT2, a to hlavně u těch, kteří sledují tento kanál mezi 22. až 24. hodinou.

Aktuální údaje GfK Praha o penetraci v různých spotřebitelských skupinách jsou vhodným podkladem pro rozhodování o komunikačních kanálech i optimálních způsobech výzkumu. Čím vyšší je zastoupení internetových uživatelů v cílové skupině, tím adekvátnější je využití cenově i časově příznivého internetového výzkumu.

Poznámka: Poslední data, mapující situaci v prvním čtvrtletí tohoto roku, vypovídají o tom, že mezi 100 obyvateli České republiky ve věku 12-79 let je 35 uživatelů internetu.

Zdroj dat: Internet Monitor: Mediální a spotřební chování uživatelů internetu, roční zpráva 2003, GfK Praha

 

Podrobné informace o mediálním a spotřebním chování uživatelů internetu obsahuje volně prodejná studie GfK Praha Internet Monitor

 

Skupina GfK ČR

Skupina GfK ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz

Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

 

GfK Group

GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Non-Food Tracking

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Ad Hoc Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com

 


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688