Uživatelé internetu z jiného úhlu pohledu (12.4.2009)
GfK Praha se v rámci výzkumu Media Projekt již řadu let věnuje monitorování profilu internetových uživatelů. Kromě základních – každého čtvrt roku aktualizovaných - informací o počtu uživatelů a jejich sociodemografickém profilu, probíhá jednou ročně analýza jejich mediálního chování. Nadstavbový výzkum Data Support poskytuje i údaje o spotřebním chování internetové populace. Výsledkem analýzy za rok 2003 je kromě jiného i přehled skupin, ve kterých je penetrace internetu výrazně vyšší než v celé společnosti. Kromě známé Jak vypadá situace v jednotlivých skupinách spotřebitelů? Příznivci džusů, zdravé výživy, limonád, žvýkaček a čokolád Nadprůměrná penetrace internetu je u těch, kteří konzumují džusy, a to více než 51 %. Velmi dobře jsou na tom také spotřebitelé zdravé výživy a cereálií, žvýkaček, limonád a kolových nápojů, ale i čokolád a čokoládových tyčinek. Téměř každý druhý z těchto spotřebitelů je zároveň uživatelem internetu. Zvýšená péče o sebe sama Nejen užívání internetu, ale také zvýšená péče o sebe sama. I tak je možné interpretovat výsledky za oblast drogerie. Internetová populace častěji používá například pánské a dámské parfémy a deodoranty nebo šampony a kondicionéry. Výrobci pánských parfémů a deodorantů mohou například počítat s tím, že více než polovina jejich spotřebitelů využívá přístup k internetu. Podíl internetových uživatelů v zákaznických skupinách Nejoblíbenějšími obchodními řetezci řetězci internetových uživatelů je Kaufland, Hypernova, Albert a Tesco. Z hlediska podílu internetových uživatelů jsou na tom nejlépe řetězce Makro (55 %) a Carrefour (49 %). Také mezi zákazníky hobby prodejen, např. Bauhaus, Hornbach a Globus-Baumarkt je možno najít kolem 50 % internetových uživatelů. V rámci výzkumu jsme dále zjišťovali jakým způsobem a kde se lidé stravují. Z výsledků vyplývá, že více než 50 % internetových uživatelů lze najít mezi zákazníky podniků zaměřených na rychlé občerstvení (54 %), ale zároveň i mezi návštěvníky restaurací (mezi nimi je 47 % uživatelů internetu). Orientace na značku Internetoví uživatelé jsou nadprůměrně zastoupeni mezi značkově orientovanými spotřebiteli – penetrace internetu ve skupinách spotřebitelů značkového oblečení i značkové obuvi je o dvě třetiny vyšší než v běžné populaci. Kulturní aktivity Z výsledků je možné také usuzovat, že internetová populace je více kulturně založená než běžná, kde kina, divadla nebo koncerty navštěvuje 63 % a festivaly 33 % dotázaných. Naproti tomu v internetové populaci holduje tomuto kulturnímu vyžití 83 %, respektive 53 % respondentů. Internetoví uživatelé mezi čtenáři, posluchači a diváky Ještě se podívejme jaké je zastoupení internetových uživatelů v jednotlivých médiích. Nejvyšší penetrace, a to více než dvojnásobná než v běžné populaci, je u čtenářů Hospodářských novin, následuje deník Mladá Fronta Dnes s podílem internetových uživatelů převyšujícím průměr o více než polovinu. Mezi časopisy si nejlépe vede Ekonom, National Geographic, Týden a Reflex. Více než 50 % jejich čtenářů je zároveň uživateli internetu. Výrazně nadprůměrná je penetrace internetu mezi posluchači Rádia Beat a u diváků ČT2, a to hlavně u těch, kteří sledují tento kanál mezi 22. až 24. hodinou. Aktuální údaje GfK Praha o penetraci v různých spotřebitelských skupinách jsou vhodným podkladem pro rozhodování o komunikačních kanálech i optimálních způsobech výzkumu. Čím vyšší je zastoupení internetových uživatelů v cílové skupině, tím adekvátnější je využití cenově i časově příznivého internetového výzkumu. Poznámka: Poslední data, mapující situaci v prvním čtvrtletí tohoto roku, vypovídají o tom, že mezi 100 obyvateli České republiky ve věku 12-79 let je 35 uživatelů internetu. Zdroj dat: Internet Monitor: Mediální a spotřební chování uživatelů internetu, roční zpráva 2003, GfK Praha
Podrobné informace o mediálním a spotřebním chování uživatelů internetu obsahuje volně prodejná studie GfK Praha Internet Monitor
Skupina GfK ČR Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna