Digimark: Obavy firem z kvality ADSL připojení se zvyšují
Ačkoli nejčastějším důvodem, který by přiměl české firmy k pořízení ADSL připojení k internetu, zůstává snížení jeho ceny, zejména pro firmy dosud využívající pevné či bezdrátové připojení, nabývá při podobných úvahách na významu garance kvality připojení. Vyplývá to z průzkumu společnosti Digimark. "Výsledky výzkumu potvrzují, že se od května 2003 výrazně zvýšily obavy firem z kvality připojení přes ADSL. Firmy se častěji domnívají, že ADSL nezaručuje stálou rychlost připojení a dostatečnou záruku servisu. Ukazuje se, že k výraznějšímu rozšíření ADSL ve firmách dojde teprve tehdy, až budou poskytovatelé schopni zaručit jeho kvalitu," uvádí David Šmahel z Digimarku. Nižší cenu jako důvod k případnému přechodu na ADSL uvedlo téměř 90 procent respondentů, kteří nyní využívají vytáčené připojení, ISDN nebo připojení přes kabelovou televizi. Stejně odpovědělo méně než 80 procent firem s bezdrátovým připojením a o něco více než 60 procent zákazníků připojených pevnou linkou. Garanci kvality ADSL služeb jako důvod ke změně připojení uvedlo kolem 30 procent firem s dial-up připojením i firem s ISDN. Pro firmy, které dosud využívají ostatní typy připojení, je tato podmínka významnější: za důležitý faktor ji považuje přes 40 procent firem s připojením přes kabelovou televizi, téměř 60 procent zákazníků s bezdrátovým připojením a více než 60 procent firem připojených pevnou linkou. Zákazníkům využívajícím připojení bez telefonní linky (dial-up a ISDN) také ve výrazně menší míře záleží na navýšení stávající rychlosti připojení. Jako důvod k přechodu na ADSL ho uvedla jen zhruba pětina respondentů z těchto kategorií, zatímco stejný důvod zdůraznila přibližně polovina klientů bezdrátového připojení a kolem 60 procent firem s pevnou linkou i bezdrátovým přístupem k internetu. Podíl firem, které uvažují o přechodu na ADSL, se oproti průzkumu z května 2003 zvýšil z 43 na 49 procent u zákazníků s vytáčeným připojením a z 52 na 57 procent v kategorii klientů ISDN. V sektoru zákazníků využívajících permanentní typy připojení se naopak zájem snížil z 25 na 20 procent firem s pevnou linkou, z 23 na 15 procent firem s bezdrátovým internetem a z 13 na osm procent firem připojených přes kabelovou televizi. O klesajícím zájmu firemních zákazníků podle Šmahela svědčí také odpovědi firem, které o pořízení ADSL vůbec neuvažují, na otázku, zda by je mohlo k změně připojení něco přesvědčit. Zatímco v květnu loňského roku odpovědělo kladně 84 procent respondentů, v letošním únorovém průzkumu to bylo už jen 55 procent. Průzkum provedla brněnská agentura Digimark v únoru 2004 mezi 1452 firemními respondenty. Digimark působí na českém trhu od roku 2000. Zaměřuje se na on-line kvantitativní výzkumy B2B telekomunikačního a internetového trhu. -pš-, -ph- |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?