rsd.cz (ŘSD)
Z regionů  |  29.04.2025 06:33:00

Oprava Pražského okruhu jede naplno, pokládá se nová betonová vozovka

Oprava Pražského okruhu (D0) mezi Lochkovem a Slivencem pokračuje podle plánu. Přestože práce ovlivňují provoz pouze částečně, velká intenzita dopravy a zmatky některých řidičů způsobují problémy. Oprava skončí v červenci.

Rozsáhlá rekonstrukce Pražského okruhu (D0) mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec (EXIT 16) a severním portálem Lochkovského tunelu nyní probíhá ve dvou rovinách. V první řadě jde o opravu celého jízdního pásu směr D1/Brno včetně povrchu na dvou mimoúrovňových křižovatkách na trase, která začala letos 31. března. „Současně započaly práce na dokončení prodloužení připojovacího pruhu na D0 od Barrandova směr letiště. Zejména zde mohou projíždějící řidiči pozorovat intenzivní činnost v podobě nasazení těžké techniky i lidských zdrojů,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Stavba řeší prodloužení připojovacího pruhu v mimoúrovňové křižovatce Slivenec (EXIT16) ve směru letiště, respektive rozšíření jízdního pásu. Toto prodloužení usnadní připojování aut od Barrandova, kdy je zde často vysoká intenzita připojujících se vozidel. Výsledkem úpravy bude komfortní připojovací pruh dlouhý okolo dvou kilometrů místo původních 200 metrů.

Hlavním cílem oprav zůstává výměna starého asfaltového povrchu Pražského okruhu v místech s intenzitou dopravy až 50 000 vozidel/den za trvanlivější a odolnější betonový. „Jedeme podle plánu. Na části úseku už pokládáme novou betonovou vozovku a v červnu se chystáme na druhou polovinu křižovatky Slivenec. Desítky specialistů tu pracují sedm dnů v týdnu, chceme provoz omezovat co nejméně,“ říká projektový manažer Skanska Jan Hoření.

Přestože práce ovlivňují provoz jen částečně a místem stavby se jezdí dvěma zúženými jízdními pruhy v každém směru, tak zejména v časech dopravních špiček se zde tvoří kolony. „Je to způsobené velkou hustotou provozu v těchto místech a přispívají k tomu i někteří řidiči. Ti se například mnohdy nedokážou správně zazipovat do proudu aut před Lochkovským tunelem směr letiště, kde je provoz svedený do dvou jízdních pruhů ze tří,“ doplňuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zhotovitelem vybraným na základě veřejné soutěže je společnost Skanska a.s., která provádí práce za 238,4 milionu bez DPH. Zrekonstruovanou část Pražského okruhu zprovozní ŘSD v červenci.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688