Nová CEO, expanze do Nizozemska a meziroční růst 102 %. FABINI má za sebou další přelomový rok
V roce 2024 vydala česká značka kvalitního nádobí FABINI celkem 12 kolekcí nádobí, z toho 5 ve spolupráci se zajímavými ambasadory, prodala 146 000 produktů, rozšířila tým, posílila management, představila novou CEO a svůj cíl na rok 2024, obrat 150 milionů korun, přesáhla skoro o 3 miliony. Oproti 75,5 milionům za rok 2023 se jedná o více než dvojnásobný růst a stejně jako v minulých letech se drží v zisku. Jak se to podařilo?

„Rok 2024 byl pro nás ve znamení růstu. Věnovali jsme se vývoji velkého množství nových i vylepšování stávajících produktů, ale také budování značky a rozšiřování týmu,” vysvětluje nová CEO Radka Vaculíková. Z pozice CFO se na přelomu roku přesunula do vedení celé firmy, kde vystřídala zakladatele Jana Fabiniho. Ten se i nadále věnuje strategii a dalšímu směrování firmy. Firma má od léta také nového CMO Jaroslava Kauckého, který přišel ze Zootu, jako Head of Brand nastoupil Radim Stezka z Footshopu a jako CFO & COO tým posílila Natálie Švecová, která přišla z Rohlíku.
Nové kolekce i designová ocenění
Firma dokázala během jediného roku uvést na trh 12 kolekcí nádobí, včetně příborů Boldi od designérky Natálie Navrátilové, které získaly ocenění Red Dot Design Awards a aktuálně jsou nominované na cenu Czech Grand Design. 5 kolekcí vzniklo díky spolupráci s významnými ambasadory, jako jsou například Zdeněk Pohlreich, Těhotnej Kuchař nebo Mirka van Gils Slavíková.
Mezi další úspěchy patří 54 000 zákazníků, kteří si v roce 2024 pořídili nádobí značky FABINI, z toho 36 000 nakoupilo u FABINI poprvé. „Od našeho vzniku klademe maximální důraz na zákaznickou spokojenost, proto jsem pyšná i na naše oddělení péče o zákazníky, které zvládlo odbavit rekordních 20 000 podnětů,” pokračuje Radka Vaculíková. Za rok 2024 se prodalo celkem 146 000 kusů nádobí. Nejprodávanější byla pánev z vícevrstvé nerezové oceli z kolekce Lucca 3.0 s průměrem 26 cm.
Fabini 2024 v číslech:
- 1 nová vizuální identita ve spolupráci s Michaelem Dolejšem a Karlou Gondekovou,
- 1 nová brandová strategie ve spolupráci s YYY,
- 1 nová CEO,
- 1 expanze do Nizozemska,
- 5 ambasadorských kolekcí,
- 20 000 vyřešených dotazů od zákazníků,
- 54 000 zákazníků
- 146 000 prodaných produktů,
- 152 773 962 Kč roční obrat.
Na růst jsme připraveni
V roce 2025 se firma plánuje soustředit na budování značky nejen na českém, ale i slovenském a nově i nizozemském trhu. Tržby na letošní rok mají dosáhnout 266 milionů. „Firma od svého vzniku na konci roku 2019 vyrostla každý rok přibližně dvojnásobně. Už jsme stihli uvést na trh největší letošní kolekci Meda 3.0 a letos nás čeká launch celkem 36 nových produktů. Na růst o 116 milionů korun jsme dobře připraveni,” uvádí nová CEO. Firma chce letos rozšířit kolekci s hlavním ambasadorem Zdeňkem Pohlreichem nebo například uvést speciální kolekci na grilování a přípravu jídla venku.
Značku FABINI založil v roce 2019 tehdy dvacetiletý Jan Fabini s cílem nabízet kvalitní nádobí za dostupnou cenu. I proto zvolil cestu D2C, přímého prodeje. Za firmou stojí investoři jako Jiří Hlavenka nebo Martin Rozhoň. Značka se primárně zaměřuje na nádobí z vícevrstvé nerezové oceli a dalších materiálů. Produkty FABINI navržené ve vlastnímu produktovému oddělení spojují prvky funkčního designu, moderní vzhled a dostupnost.
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Inflace - 2020, míra inflace a její vývoj v ČR , Meziroční inflace v %
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Třídění hmotného majetku do odpisových skupin, Příl.1 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Velikonoce 2021 od 21. 3. do 12. 4.
- Kdy do důchodu?
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Výpočet odchodu do důchodu
- Tabulka odchodu do důchodu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Cestování do Bavorska
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Kávová horečka: ceny lámou rekordy, zásoby docházejí a Trump přilévá olej do ohně
Štěpán Křeček, BHS
Cestovní ruch je na vzestupu. Rok 2024 výrazně překonal předpandemický rok 2019
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets