Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  22.01.2025 11:37:27

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.

Významná zlepšení v řízení HR a IT procesů

HP TRONIC, se svou rozsáhlou sítí více než 250 maloobchodních prodejen a řádově s 4 500 zaměstnanci dlouhodobě klade důraz na optimalizaci interních procesů a zajištění efektivního řízení klíčových oblastí. Jedním z nejvýznamnějších kroků v této oblasti bylo implementování systému ALVAO, který umožnil centralizovanou správu požadavků a sjednocení platformy pro řízení IT, HR a majetkového managementu.

„Za posledních 12 let jsme zpracovali více než 580 000 ticketů. Díky Service Desku jsme zjednodušili naše interní procesy, což umožnilo IT týmu zaměřit se na strategické rozvojové projekty,“ uvádí Roman Váňa, manažer správy a vývoje backoffice aplikací. Tento přístup nejen zlepšil efektivitu, ale také posílil agilitu firmy a její schopnost reagovat na měnící se požadavky trhu.

Automatizace HR procesů: Únik z administrativní zátěže a zefektivnění personálních operací

HR oddělení HP TRONIC čelí neustálým změnám a vysokému objemu administrativních úkonů, což si žádá precizní řízení a dokonalý přehled. Zavedení automatizace a modernizace těchto procesů umožnilo zásadní zjednodušení správy personálních požadavků. Nový systém přinesl vyšší efektivitu a transparentnost napříč všemi zapojenými odděleními. Procesy spojené s nástupy a odchody zaměstnanců byly přepracovány do přehledného rámce, který na základě předem definovaných pracovních toků automaticky generuje potřebné úkoly.

Automatizace procesů s využitím ALVAO nám umožnila dramaticky zkrátit časovou náročnost a eliminovat nadbytečnou byrokracii. Už se nemusíme zabývat zdlouhavým papírováním a neefektivními cestami za podpisy. Vše je nyní plně digitální a pod kontrolou. Tento přístup zefektivnil každodenní operace, ale také podpořil strategický rozvoj a zaměření HR na hodnotné a dlouhodobé projekty, místo zbytečné administrativní zátěže,“ říká Roman Váňa.

Optimalizace administrativních procesů pomocí digitálních výstupních listů a checklistů

Tradiční proces vyřizování výstupních listů byl nejen časově náročný, ale i logisticky komplikovaný, což negativně ovlivňovalo jak HR oddělení, tak i samotné zaměstnance, kteří se museli pohybovat mezi několika kancelářemi. Implementace digitálních výstupních listů a automatizace alokace úkolů podle rolí zaměstnanců přinesla zásadní zjednodušení a eliminaci této neefektivní administrativní zátěže. Nový proces automaticky generuje seznam úkolů, přiděluje odpovědné osoby a zajišťuje potvrzení nadřízeným, což umožňuje hladký a bezproblémový průběh administrativních kroků. V případě nepřítomnosti jakéhokoli člena HR týmu je možné proces okamžitě převzít, čímž se zajistí kontinuita a rychlé vyřízení požadavků bez prodlení. Tento přístup výrazně zvyšuje efektivitu, minimalizuje chyby a zajišťuje flexibilitu při řízení personálních operací.

Výsledky: Efektivita, přehlednost a úspora času

Úspěch zavedení systému ALVAO v IT a HR oddělení doplnilo zavedení systému také do Asset Managementu. Tím firma získala komplexní přehled o svém majetku – od IT zařízení po klíče a přístupová práva, což dále zjednodušilo správu a umožnilo lépe plánovat investice na všech pobočkách a prodejnách.

Implementace systému ALVAO napříč odděleními podpořilo celkovou efektivitu firemních procesů, přineslo významné úspory času a eliminovalo nadbytečnou administrativu. Výsledkem je modernizovaný a lépe organizovaný provoz, který je připraven čelit výzvám současného dynamického podnikatelského prostředí.

„ALVAO není pouze nástrojem pro řízení procesů a zajištění pořádku v majetku. Rozšíření tohoto systému do HR a dalších oddělení přineslo hodnotné výsledky. Máme lepší přehled o majetku, který je teď snadno dohledatelný a správně přiřazený, což nám výrazně usnadňuje práci ,“ doplňuje Roman Váňa.


Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:

04.06.2025  Komentář Moore: Maloobchodní tržby zrychlily svůj růst Moore Czech Republic (Moore Czech Republic)
03.06.2025  Češi chtějí QR kódy. 63 % je vyhledává i při nakupování na internetu Tisková zpráva (Tisková zpráva)
29.05.2025  Každá desátá objednávka z českých e-shopů míří na Slovensko. Tisková zpráva (Tisková zpráva)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688