Škoda Auto prodala do konce září téměř 336 tisíc vozů
Celkem 335 597 vozů prodala za prvních tři čtvrtletí společnost Škoda Auto. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 0,7 procenta. ČIA to dnes potvrdil místopředseda představenstva firmy zodpovědný za oblast ekonomie Winfried Vahland. Podle jeho slov je šest měsíců za sebou objem prodeje škodovek stále nad úrovní loňského roku a to přes jistý útlum klíčových západoevropských trhů. "Vycházíme z toho, že se značka i nadále bude navzdory konjukturálnímu trendu vyvíjet pozitivně a že prodejní výsledky loňského roku budou překonány," upozornil Vahland. Celosvětově nejvíce prodaných vozů připadá na modelovou řadu Škoda Fabia se 195 536 prodanými vozy. Pro modely Škoda Octavia se zatím rozhodlo 123 310 zákazníků a vůz Škoda Superb si zakoupilo 16 751 zákazníků. Mezi nejoblíbenější modely patří varianty Combi, když prodej Škody Octavie Combi posílil o 4,8 procenta na 51 454 vozů a u Škody Fabie Combi se jedná dokonce o 19,2procentní meziroční nárůst prodeje na 72 068 vozů. I přes celkovou stagnaci oboru a pokles poptávky po autech v západní Evropě se Škodě Auto podařilo lehce navýšit tržní podíl v tomto regionu na 1,6 procenta a dodat zákazníkům celkem 178 684 vozů (-2,2 procenta). Německo si s prodejem 52 613 vozů (+3,1 procenta) dále upevnilo pozici největšího exportního trhu. Nejvíce značka Škoda ztratila ve Francii (-8,6 procenta) a Velké Británii (-6,7 procenta). V oblasti střední Evropy s výjimkou Slovenska došlo k oživení celkové poptávky po nových vozech. V regionu střední a východní Evropy (bez ČR a SR) Škoda Auto prodala celkem 69 738 vozů (+18,5 procenta). Nejvýznamnějším středoevropským exportním trhem se stalo opět Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 30 832 zákazníků (meziroční nárůst o 24,9 procenta). S tržním podílem 11,96 procenta posílila značka Škoda pozici druhé nejlepší značky na polském trhu. Za první tři čtvrtletí si vůz Škoda v České republice zakoupilo 54 678 zákazníků. Celkový tržní podíl na českém trhu s osobními vozy tak činil 48,55 procenta. Ve všech segmentech, kde jsou vozy Škoda zastoupeny, zaujímají modely Fabia, Octavia a Superb první místo - každý z nich se zhruba 60 procentním podílem v daném segmentu. První je Škoda Fabia (19 471 vozů), druhá Škoda Fabia Combi (15 240 vozů), třetí Škoda Octavia (7657 vozů), čtvrtá Škoda Octavia Combi (5821 vozů), pátá Škoda Fabia Sedan (3605 vozů) a šestá Škoda Superb (2776 vozů). -joh-, -kaj- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz