Škoda Auto prodala do konce září téměř 336 tisíc vozů
Celkem 335 597 vozů prodala za prvních tři čtvrtletí společnost Škoda Auto. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 0,7 procenta. ČIA to dnes potvrdil místopředseda představenstva firmy zodpovědný za oblast ekonomie Winfried Vahland. Podle jeho slov je šest měsíců za sebou objem prodeje škodovek stále nad úrovní loňského roku a to přes jistý útlum klíčových západoevropských trhů. "Vycházíme z toho, že se značka i nadále bude navzdory konjukturálnímu trendu vyvíjet pozitivně a že prodejní výsledky loňského roku budou překonány," upozornil Vahland. Celosvětově nejvíce prodaných vozů připadá na modelovou řadu Škoda Fabia se 195 536 prodanými vozy. Pro modely Škoda Octavia se zatím rozhodlo 123 310 zákazníků a vůz Škoda Superb si zakoupilo 16 751 zákazníků. Mezi nejoblíbenější modely patří varianty Combi, když prodej Škody Octavie Combi posílil o 4,8 procenta na 51 454 vozů a u Škody Fabie Combi se jedná dokonce o 19,2procentní meziroční nárůst prodeje na 72 068 vozů. I přes celkovou stagnaci oboru a pokles poptávky po autech v západní Evropě se Škodě Auto podařilo lehce navýšit tržní podíl v tomto regionu na 1,6 procenta a dodat zákazníkům celkem 178 684 vozů (-2,2 procenta). Německo si s prodejem 52 613 vozů (+3,1 procenta) dále upevnilo pozici největšího exportního trhu. Nejvíce značka Škoda ztratila ve Francii (-8,6 procenta) a Velké Británii (-6,7 procenta). V oblasti střední Evropy s výjimkou Slovenska došlo k oživení celkové poptávky po nových vozech. V regionu střední a východní Evropy (bez ČR a SR) Škoda Auto prodala celkem 69 738 vozů (+18,5 procenta). Nejvýznamnějším středoevropským exportním trhem se stalo opět Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 30 832 zákazníků (meziroční nárůst o 24,9 procenta). S tržním podílem 11,96 procenta posílila značka Škoda pozici druhé nejlepší značky na polském trhu. Za první tři čtvrtletí si vůz Škoda v České republice zakoupilo 54 678 zákazníků. Celkový tržní podíl na českém trhu s osobními vozy tak činil 48,55 procenta. Ve všech segmentech, kde jsou vozy Škoda zastoupeny, zaujímají modely Fabia, Octavia a Superb první místo - každý z nich se zhruba 60 procentním podílem v daném segmentu. První je Škoda Fabia (19 471 vozů), druhá Škoda Fabia Combi (15 240 vozů), třetí Škoda Octavia (7657 vozů), čtvrtá Škoda Octavia Combi (5821 vozů), pátá Škoda Fabia Sedan (3605 vozů) a šestá Škoda Superb (2776 vozů). -joh-, -kaj- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna