Od svého spuštění v srpnu 2024 si aplikaci stáhlo téměř 25 tisíc Jihočechů a o vánočních svátcích ji využilo přibližně tisíc pacientů. V mnoha případech díky konzultaci s lékařem nebyla nutná osobní návštěva na pohotovosti. Pacienti mohli své potíže řešit symptomatickou léčbou, jako je nasazení léků na snížení teploty, klid a dostatečný příjem tekutin.
„Během vánočních svátků se na naše lékaře obrátilo téměř tisíc obyvatel Jihočeského kraje, z toho bylo 271 dětí. Na Štědrý den jsme ošetřili rekordní počet 220 pacientů, což díky posíleným službám proběhlo naprosto hladce,“ uvedl Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti Meddi hub, která zajišťuje technologické řešení a telemedicínské služby pro Jihočeskou pohotovost. „Pouze pět procent pacientů bylo odkázáno na osobní návštěvu ordinace, zbytek se vyřešil konzultací a zasláním eReceptu,“ doplnila Ivana Turková, vedoucí oddělení zdravotnictví Krajského úřadu Jihočeského kraje.
Telemedicína se během svátků ukázala jako efektivní nástroj pro odbavení pacientů, jejichž stav nevyžaduje akutní lékařský zásah. „Víme, jaká je o Vánocích situace na pohotovostech nemocnic, a tak jsme rádi, že jsme mohli pomoci. Těší nás také, že obliba telemedicíny u jihočeské veřejnosti roste,“ uvedl Jiří Pecina.
K dnešnímu dni se do služby Jihočeská pohotovost registrovalo 24 506 Jihočechů, přičemž službu již využilo 7 508 z nich, včetně jedné třetiny dětských pacientů. „Celkově jsou mezi registrovanými v převaze ženy, kterých je 61 procent. Průměrný věk dospělých uživatelů je 44 let a u dětí 8 let. Od srpna bylo prostřednictvím aplikace vydáno 1 676 eReceptů,“ upřesnil hejtman Martin Kuba. Dodal, že pacienti čekali během svátků na spojení s lékařem v průměru méně než tři minuty.
Jak Jihočeská pohotovost funguje?
Služba je zdarma pro všechny občany Jihočeského kraje. Po registraci na webu www.jihoceskapohotovost.cz a stažení aplikace Meddi app mohou uživatelé konzultovat své zdravotní potíže kdykoliv prostřednictvím videohovoru nebo chatu. Výsledkem konzultace je oficiální lékařská zpráva a eRecept, pokud je potřeba. Služba je dostupná 24 hodin denně, 365 dní v roce.
Telemedicína tak přináší významnou úlevu pacientům i zdravotnickému personálu, přičemž pomáhá zrychlit a zpříjemnit přístup k lékařské péči.