Ženy barva auta nezajímá, 84 % řeší při výběru hlavně cenu
Jaké jsou preference českých žen při výběru auta, zjišťoval unikátní průzkum společnosti Arval mezi 500 ženami z Česka. Klíčovou roli hraje při výběru nového auta cena, důležité jsou pro ženy také parametry jako stav vozidla či asistenční služby. Naopak barva při výběru není důležitá. Ženy auto využívají v usnadňování každodenního života a cestují na spíše kratší vzdálenosti.
Oblíbené tvrzení, že se ženy při výběru auta rozhodují podle barvy, je nesmysl a mýtus. Klíčovou roli hraje u žen cena, rozhoduje se podle ní až 84 % z nich. Podobně důležitý je pro ně také stav vozidla. Mezi další často zmiňované preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.
Ženy vnímají auto jako praktického pomocníka pro každodenní život, od kterého očekávají především funkčnost a spolehlivost, na barvě jim příliš nezáleží. Barva je prioritou při výběru auta jen u necelého procenta žen a určitou roli hraje u 25 %. O něco důležitější je barva auta spíše pro mladší ženy.
Auto je pro ženy hlavně praktický pomocník
Auto ženy oceňují především kvůli jeho užitné hodnotě. Podle průzkumu Arvalu si 35 % žen nedokáže život bez auta představit, dalších 25 % si to spíše nedokáže představit. Nejčastěji ženy využívají automobil k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do škol. Ženy také oceňují asistenční služby, které auta nabízí, zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat či sledování únavy řidiče.
Názory žen se naopak liší, pokud jde o příležitost k výměně auta za jiný model či značku. Více než čtvrtina žen uvádí jako jeden z hlavních důvodů pro změnu auta narození potomka. Téměř 20 % žen vidí jako vhodný okamžik nástup do nové práce, dalším rozšířeným důvodem je stěhování do nového bydlení, které jako relevantní důvod uvádí 8,6 % z dotázaných.
Jaké je vysněné auto českých žen? Není to Mercedes ani Audi, ale škodovka
Průzkum Arvalu také zjišťoval, jakou vzdálenost ženy s autem každý den ujedou. Typická řidička obvykle jezdí kratší vzdálenosti, zejména ve velkých městech je to méně než 10 km denně. Na druhém místě je vzdálenost 11-25 km. Naopak pouze 2 % tázaných žen najezdí denně přes 100 kilometrů.
A jaká je oblíbená značka českých žen? Překvapivě až 44 % žen vysněnou značku auta nemá. Nejpopulárnější značkou je Škoda, kterou uvedlo 11 % žen. Na druhém místě se umístil Volkswagen, který jako vysněné auto zvolilo 3,9 tázaných žen, a o třetí místo se dělí Toyota a Volvo. Elektromobil Tesla jako auto svých snů uvedlo 1,5 % žen, a to zejména ženy z velkých měst.
„Průzkum ukázal, že největší podíl žen najezdí denně autem méně než 10 km. To se týká především žen z velkých měst. Dalších téměř 33 % najezdí 11-25 km. Obecně lze říci, že pro řidiče a řidičky, kteří pravidelně cestují krátké vzdálenosti a ročně najedou v průměru 5–20 tisíc kilometrů, představuje operativní leasing výhodnou službu,” doplňuje Martina Blatnická, Commercial Director Arval CZ.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Benzín - aktuální ceny benzínu, vývoj cen
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Nafta - aktuální ceny motorové nafty, vývoj cen
- Energie - srovnání cen energií
- Srovnání cen plynu 2020
- Srovnání cen elektřiny 2020
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- Kalkulačka pro OSVČ hlavní činnost za rok 2019 - výpočet daně z příjmů, sociálního a zdravotního pojištění
- Akcie ERSTE GROUP BANK AG - ERSTE BANK, aktuální vývoj cen obchodů Burza, akcie-cz online
- Akcie KOMERČNÍ BANKA, aktuální vývoj cen, akcie-cz online
- Akcie KOMERČNÍ BANKA, aktuální vývoj cen obchodů Burza, akcie-cz online
Prezentace
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla
Iva Grácová, Bezvafinance
Když půjčky přerůstají přes hlavu: Jak se bránit a co si pohlídat?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání