Přijíždí nabroušený Kodiaq RS
Oproti první generaci je nový Kodiaq RS ještě sportovnější a to jak díky propracovanému designu, tak technickým vylepšením. O pohon se stará oblíbený agregát 2,0 TSI EVO s výkonem 195 kW, což je o 15 kW více než u předchůdce. Díky tomu zrychlí nový Kodiaq RS s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG z 0 na 100 km/h už za 6,3 sekundy a pokračovat ve zrychlování může až k hranici 231 km/h.
Řidič si přitom neužije jen samotný zátah motoru s točivým momentem 400 Nm, ale také třeba samotné řízení vozu. Nový Kodiaq RS dostal jak progresivní řízení, tak pokročilý adaptivní podvozek DCC+ , který má oproti první generaci rozšířený záběr nastavení. Kromě sportovního režimu s precizní ovladatelností nabízí i širokou škálu přednastavených charakteristik odpružení. Řidič může volit z jízdních režimů Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow, Kodiaq RS má i speciální Off-Road režim.
Nová generace modelu Škoda Kodiaq RS
Sportovní zvenku i uvnitř
Sportovní charakter vozu dokreslují i jeho další stránky. O atraktivní zvukový projev se stará funkce Dynamic Sound Boost, sportovní vzhled doladili specialisté oddělení Škoda Design. Kodiaq RS druhé generace dostal pro tato provedení typické leskle černé prvky. K těm patří například rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, vrchní část rámů oken, střešní ližiny a především pro druhou generaci Kodiaqu charakteristický výrazný D-sloupek karoserie. V černém lesku jsou i detaily ve zbrusu novém předním nárazníku nebo třeba nápis Škoda na pátých dveřích.
Mezi typické prvky modelů RS patří černý rámeček masky chladiče.
Krásným novým prvkem je prosvětlená maska chladiče, Kodiaq RS dostal také nová loga RS právě na masce a na pátých dveřích. Verze RS se chlubí exkluzivními ráfky kol, standardem jsou dvacetipalcové v designu Elias, který opět vsadil na lesklý černý povrch. Brzdové třmeny jsou naopak lakovány v kontrastní červené barvě. Karoserie vozu pak může mít jednu z celkem osmi barev, nechybí mezi nimi ani výrazná Bronx Gold Metallic.
V interiéru mohou zájemci vybírat ze dvou provedení. Standardně je k dispozici RS Suedia, volitelně pak provedení RS Suite. V obou případech dostanou zákazníci sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kontrastním červeným prošíváním, u provedení Suedia jsou sedadla čalouněna v kombinaci perforovaného materiálu Suedia a umělé kůže, u RS Suite najdeme perforovanou přírodní kůži. V odpovídajícím materiálu je i obšití části palubní desky a výplně dveří.
K dalším sportovním detailům uvnitř patří multifunkční sportovní tříramenný volant (opět s červeným prošíváním), ocelové obložení pedálů nebo černá stropnice. Nechybí loga RS, to se objevuje například i na displeji palubního infotainmentu.
Nápis Škoda na pátých dveřích provedený v černém lesku
Bohatá výbava
Kodiaq RS druhé generace také dostal opravdu bohatou výbavu. Standardem je desetipalcový virtuální kokpit a displej infotainmentu má 13 palců. Zmíněná sportovní sedadla mají vždy elektrické ovládání, vyhřívání a paměť, u provedení RS Suite jsou i ventilovaná. Zadní sedadla jsou vyhřívaná vyhřívaná. O skvělý zvuk v interiéru se stará audiosystém Canton.
Škoda Kodiaq RS
Standardem jsou pokročilé funkce jako KESSY Advanced s automatickým odemykáním a zamykáním auta při příchodu a odchodu. Světelnými animacemi přivítají posádku při odemčení špičkové Matrix-LED přední světlomety a ve výbavě nechybí například zmíněný adaptivní podvozek DCC+.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select