mdcr.cz (MD ČR)
Auto Moto  |  23.09.2024 17:31:00

Prioritou je spolupráce s obcemi a městy na finální podobě Pražského okruhu (Ministr)

V návaznosti na souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí (tzv. EIA) pro severní úseky Pražského okruhu svolal ministr dopravy Martin Kupka setkání se zástupci stavbou dotčených středočeských obcí a městských částí Prahy. Diskuse nad případnou změnou trasy už podle ministra není možná; teď je čas na spolupráci a řešení potřeb jednotlivých obcí a městských částí.

Ministr: Prioritou je spolupráce s obcemi a městy na finální podobě Pražského okruhu
Kladné posouzení vlivu na životní prostředí pro úseky 518 Ruzyně–Suchdol a 519 Suchdol–Březiněves umožňuje ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračovat v projektové přípravě a následné dostavbě okruhu. Příprava stavby bude nyní pokračovat zpracováním Dokumentace pro povolení záměru.

„Dostavba severních částí je nezbytná pro propojení dálničních tahů, severozápadních částí Prahy s okolními oblastmi a zároveň umožní odlehčení přetížených komunikací v centru města a výrazně zlepší plynulost dopravy v celé metropoli. Bez okruhu už to zkrátka nejde,“ shrnul situaci na setkání se starosty Kupka.

Stanovisko EIA zohlednilo velmi detailně podmínky a potřeby jednotlivých obcí a městských částí. Ty podávaly řadu podnětů na zlepšení či úpravu budoucí realizace okruhu. Ve většině případů byly tyto návrhy akceptovány a některé návrhy se budou nadále prověřovat v rámci zpracování dalšího stupně projektové dokumentace.

„Se zástupci obcí a městských částí proběhla a probíhá řada schůzek. Drtivá většina byla velmi konstruktivní, a pokud je to jen trochu možné, snažíme se vycházet vstříc tomu, co potřebují,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Jedním z příkladů úprav na základě požadavku městské části je prodloužení tunelu Rybářka či návrh na realizaci nové komunitní zahrady Suchdol. Mezi další pak nové tunely na trase úseku 519.

„Jsem osobně velmi rád, že pan ministr Kupka má okruh jako svoji prioritu a bojuje za něj. Pro nás na Šestce je to klíčová věc. Přetíženým komunikacím jako je Jugoslávských partyzánů, Evropská a Svatovítská se výrazně uleví, naši obyvatelé budou mít snazší cestování do Bohnic, Čimic a dalších městských částí, kam bylo v dopravní špičce velmi náročné se dostat,“ vysvětlil starosta Prahy 6 Jakub Stárek.

Okruh neřeší jen osobní nebo nákladní automobily; zohledňuje rovněž cyklodopravu, a to v návaznosti na celoměstský systémem cyklotras Prahy a Středočeského kraje. Cyklistům i chodcům bude stejně jako autům sloužit nový most přes Vltavu, jehož finální podoba vzejde z mezinárodní architektonické soutěže.

V rámci protihlukových opatření budou realizovány na vybraných místech protihlukové stěny či valy, tzv. tichý asfalt, na mostních konstrukcích budou použity závěry se sníženou hlučností pro maximální omezení hluku při přejezdu vozidel přes dilatační spáry. Řada opatření se týká i hydrologie a vodohospodářství, zachycená dešťová voda se bude využívat například pro zálivku přilehlé vegetace.

Stavba úseku 518 mezi Ruzyní a Suchdolem bude dlouhá 8,26 km. Celkem zahrnuje tři tunely o celkové délce 3,45 km, čtyři mimoúrovňové křižovatky a tři mosty. Tento úsek propojí strategická místa a zlepší plynulost dopravy v severozápadní části města. Úsek 519 měří 6,85 km a navazuje na úsek 518. Povede ze Suchdola přes most přes Vltavu až k Březiněvsi. Zahrnuje tři tunely, které byly doplněny na základě požadavků dotčených obcí, tři mosty a tři mimoúrovňové křižovatky. Stavba obou úseků by měla začít v roce 2027.




„Dostavba severních částí je nezbytná pro propojení dálničních tahů, severozápadních částí Prahy s okolními oblastmi a zároveň umožní odlehčení přetížených komunikací v centru města a výrazně zlepší plynulost dopravy v celé metropoli. Bez okruhu už to zkrátka nejde,“ shrnul situaci na setkání se starosty Kupka.

Stanovisko EIA zohlednilo velmi detailně podmínky a potřeby jednotlivých obcí a městských částí. Ty podávaly řadu podnětů na zlepšení či úpravu budoucí realizace okruhu. Ve většině případů byly tyto návrhy akceptovány a některé návrhy se budou nadále prověřovat v rámci zpracování dalšího stupně projektové dokumentace.

„Se zástupci obcí a městských částí proběhla a probíhá řada schůzek. Drtivá většina byla velmi konstruktivní, a pokud je to jen trochu možné, snažíme se vycházet vstříc tomu, co potřebují,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Jedním z příkladů úprav na základě požadavku městské části je prodloužení tunelu Rybářka či návrh na realizaci nové komunitní zahrady Suchdol. Mezi další pak nové tunely na trase úseku 519.

„Jsem osobně velmi rád, že pan ministr Kupka má okruh jako svoji prioritu a bojuje za něj. Pro nás na Šestce je to klíčová věc. Přetíženým komunikacím jako je Jugoslávských partyzánů, Evropská a Svatovítská se výrazně uleví, naši obyvatelé budou mít snazší cestování do Bohnic, Čimic a dalších městských částí, kam bylo v dopravní špičce velmi náročné se dostat,“ vysvětlil starosta Prahy 6 Jakub Stárek.

Okruh neřeší jen osobní nebo nákladní automobily; zohledňuje rovněž cyklodopravu, a to v návaznosti na celoměstský systémem cyklotras Prahy a Středočeského kraje. Cyklistům i chodcům bude stejně jako autům sloužit nový most přes Vltavu, jehož finální podoba vzejde z mezinárodní architektonické soutěže.

V rámci protihlukových opatření budou realizovány na vybraných místech protihlukové stěny či valy, tzv. tichý asfalt, na mostních konstrukcích budou použity závěry se sníženou hlučností pro maximální omezení hluku při přejezdu vozidel přes dilatační spáry. Řada opatření se týká i hydrologie a vodohospodářství, zachycená dešťová voda se bude využívat například pro zálivku přilehlé vegetace.

Stavba úseku 518 mezi Ruzyní a Suchdolem bude dlouhá 8,26 km. Celkem zahrnuje tři tunely o celkové délce 3,45 km, čtyři mimoúrovňové křižovatky a tři mosty. Tento úsek propojí strategická místa a zlepší plynulost dopravy v severozápadní části města. Úsek 519 měří 6,85 km a navazuje na úsek 518. Povede ze Suchdola přes most přes Vltavu až k Březiněvsi. Zahrnuje tři tunely, které byly doplněny na základě požadavků dotčených obcí, tři mosty a tři mimoúrovňové křižovatky. Stavba obou úseků by měla začít v roce 2027.


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688