Škody po povodních rostou. Aktuálně přesahují 240 milionů korun (UNIQA)
Klienti UNIQA stále nahlašují škody po povodních a záplavách. Hlášení narůstají opravdu skokově. Včera ráno jsme měli nahlášeno necelých 300 škod v částce 30 milionů korun, aktuálně evidujeme již 1069 škodních událostí v částce 240 milionů korun a předpokládáme, že částka bude v dalších dnech stále stoupat, protože lidé se teprve nyní budou moci po opadnutí vody vracet do svých domovů a sčítat škody.
Naši likvidátoři již operují v terénu. Jejich kapacity jsme posílili na maximum. Stále jsou ale oblasti, do kterých se zatím nedá dostat a musíme počkat na povolení vstupu od bezpečnostních a záchranných složek. Ve snaze co nejvíce pomoci lidem ze zasažených oblastí budeme většinu škod likvidovat ve zrychleném řízení bez obhlídky a v případě potřeby jsme připraveni poskytnout klientům zálohy na pojistná plnění. Stačí v hlášení uvést tento požadavek a likvidátor na základě výše škody rozhodne o výši zálohy.
Hlášení o škodách přichází v podstatě z celé republiky. Nejvíce hlášení koresponduje s nejvíce zasaženými regiony jako je Moravskoslezský nebo Olomoucký kraj. Lidé nám hlásí zejména škody z povodní a záplav, poškození předmětů následkem pádu stromů, vytopení domů, sklepů a zahrad, poškození oplocení. Silné přívalové deště způsobily mnohdy zatečení vody do domů přes střechy a následné poškození omítek a stěn. Klienti hlásí také poškození elektrických spotřebičů. Živel neušetřil ani automobily, škody evidujeme ze zatopení nebo poškození následkem pádu stromů.
Nejrychlejší a pro klienty nejjednodušší způsob hlášení škod je online – přes web, případně e-mailem, aktuálně jsme mimořádně posílili kapacity i pro telefonické nahlašování pro lidi bez elektřiny.
Při zatopení domu, sklepa či garáže, je třeba provést všechna opatření, aby se zamezilo zvětšení rozsahu škody. Zničené věci však doporučujeme až do provedení obhlídky nevyhazovat – pokud to samozřejmě nevyžaduje bezpečnost nebo hygienické důvody. Vždy je však dobré je nafotit, pořídit video a poslat do pojišťovny. K vyřízení škodné události je nutný soupis poškozených věcí s popisem rozsahu poškození a výše jeho hodnoty.
Došlo-li k poškození motorového vozidla, doporučujeme vše zdokumentovat fotografiemi či videem a počkat na obhlídku pojišťovny, která zjistí rozsah škod. V případě, že je vozidlo nepojízdné, je možné si přes asistenční službu domluvit odtažení vozidla do servisu, který provede jeho diagnostiku.
Přesný návod, jak postupovat v případě povodně či záplavy zasíláme v příloze. Klienti mají tento návod k dispozici na našem webu www.uniqa.cz.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
?
Okénko pro podnikatele
Pavel Macek, Credit Check
5 varovných signálů, které napoví, zda vaši klienti zaplatí včas