Patria (Patria Finance)
Akcie ve světě  |  16.09.2024 06:15:00

Čína žádá výrobce automobilů, aby si klíčové technologie pro elektromobily ponechali doma

Podle lidí obeznámených s touto záležitostí Čína důrazně doporučila svým výrobcům automobilů, aby se ujistili, že pokročilé technologie pro elektromobily zůstanou v zemi, i když staví továrny po celém světě, aby se vyhnuli trestným clům na čínský vývoz.

Peking podporuje čínské výrobce automobilů, aby do svých zahraničních závodů vyváželi tzv. knock-down kity, což znamená, že klíčové části vozidla budou vyrobeny v tuzemsku a poté odeslány k finální montáži na cílový trh, uvedli tito lidé.

Tyto pokyny přicházejí v době, kdy společnosti od BYD Co. po Chery Automobile Co. připravují plány na výstavbu továren ve Španělsku, Thajsku a Maďarsku, protože jejich inovativní a cenově dostupné elektromobily se prosazují na zahraničních trzích.

Čínské ministerstvo obchodu uspořádalo v červenci schůzku s více než desítkou výrobců automobilů, kterým bylo rovněž řečeno, že by neměli v Indii investovat do automobilů, a to v rámci dalšího pokusu o ochranu know-how čínského průmyslu elektrických vozidel a zmírnění regulačních rizik.

Kromě toho by výrobci automobilů, kteří chtějí investovat v Turecku, měli nejprve informovat ministerstvo průmyslu a informačních technologií, které dohlíží na čínský průmysl elektrických vozidel, a místní čínské velvyslanectví v Turecku.

Zástupci ministerstva obchodu neboli MOFCOM na žádost o komentář nereagovali.

Čínská směrnice přichází v době, kdy se většina velkých čínských výrobců automobilů snaží lokalizovat výrobu, aby se vyhnula clům na elektrické automobily vyrobené v Číně. Pokyny MOFCOM, které požadují, aby klíčová výroba zůstala v Číně, by mohly poškodit snahy výrobců automobilů o globalizaci, protože hledají nové zákazníky, aby kompenzovali tvrdou konkurenci a pomalé prodeje na domácím trhu, které snižují jejich hospodářské výsledky.

Mohlo by to být také ránou pro ty evropské země, které se snaží získat čínské výrobce automobilů v naději, že jejich přítomnost přinese pracovní místa a povzbudí místní ekonomiku. Společnost BYD například plánuje výstavbu továrny v Turecku, která by měla mít roční kapacitu 150 000 vozů a zaměstnat až 5 000 lidí.

Během zasedání MOFCOM poznamenal, že země, které zvou čínské automobilky k výstavbě továren, jsou obvykle ty, které zavádějí nebo zvažují zavedení obchodních bariér vůči čínským vozidlům. Úředníci účastníkům setkání řekli, že výrobci by neměli slepě následovat trendy nebo věřit takovým výzvám k investicím ze strany zahraničních vlád, tvrdí lidé.

Několik čínských společností již začalo otevírat závody v Evropské unii, aby se vyhnuly clům. Výkonný místopředseda Evropské komise Valdis Dombrovskis však nedávno varoval, že tyto kroky budou fungovat pouze v případě, že firmy splní požadavky na pravidla původu, která nařizují, že minimální úroveň hodnoty musí být vytvořena v EU.

„Kolik přidané hodnoty bude vytvořeno v EU, kolik know-how bude v EU? Je to jen montážní závod nebo závod na výrobu automobilů? Je to dost podstatný rozdíl,“ řekl Dombrovskis minulý měsíc listu Financial Times.

Brazílie, Španělsko

V Brazílii společnosti BYD a Great Wall Motor Co. výslovně uvedly, že v nadcházejících letech chtějí zvýšit podíl lokálně vyráběných a lokálně dodávaných komponentů. To má za cíl splnit požadavky na místní komponenty ve výši zhruba 50 % výrobku, aby bylo možné vyvážet do dalších latinskoamerických zemí bez cel na základě obchodních dohod, které s nimi Brazílie uzavřela.

Turečtí politici v červenci uvedli, že společnost BYD souhlasila s výstavbou závodu v hodnotě 1 miliardy dolarů na západě země. Očekává se, že každá nová továrna zlepší přístup společnosti BYD do Evropské unie, protože Turecko má s tímto blokem uzavřenou dohodu o celních odborech. Turecko v červnu zavedlo 40% clo na dovoz vozidel z Číny.

Společnost BYD se k tomu odmítla vyjádřit.

Ve Španělsku uzavřela společnost Chery Automobile partnerství s místní firmou s cílem znovu otevřít bývalý závod společnosti Nissan Motor Co. v Barceloně. Podle společnosti Chery bude španělský závod montovat automobily ze stavebnic, které byly částečně „vyřazeny“.

Zdroj: Bloomberg

 

Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Okomentovat na twitteru

Okomentovat na facebooku


Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:

Út 11:04  Index Dow Jones zaznamenává nová maxima InstaForex (InstaForex)
Út 10:26  Americké indexy pokračují v růstu, Nvidia na historickém maximu Research (Česká spořitelna)
Út   8:17  S&P 500 vylepšil svůj rekord ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688