Ceny ubytování v Chorvatsku by příští rok měly růst minimálně, příliš nepodraží ani ceny zájezdů
Žádný zásadní nárůst cen ubytování, a tedy ani zájezdů v letní sezóně 2025 neočekávají chorvatští hoteliéři. Vyplývá to z jednání s provozovateli ubytovacích kapacit na Jadranu, kteří uvádějí že ceny zůstanou buď stejné, případně jejich růst bude maximálně na úrovni 2-3 %. Potvrzují to také ceny pobytů pro letní sezónu 2025, které jsou již v prodeji. Výrazně zpomalila také celková inflace v Chorvatsku, která v srpnu 2024 spadla na pouhých 1,8 %. Tempo růstu cen je tak v Chorvatsku aktuálně velmi nízké a dlouhodobě má klesající tendenci.
„Právě včasný nákup dovolených v režimu First Minute nabízí rekreantům největší výběr oblíbených kapacit a výhodné ceny se slevou za včasný nákup. Vidíme, že zákazníci si zvykli na nákupy letních dovolených v dostatečném předstihu a ti, kdo mají například rádi každoroční dovolenou na stejném místě, rezervují pobyty již teď. A to ve větší míře než loni,“ říká Blanka Hrubá, výkonná ředitelka cestovní kanceláře Travel Family, která je na českém trhu jedničkou pro dovolené v Chorvatsku.
Rezervace na letní sezónu 2025 se již naplno rozeběhly. Aktuálně je největší zájem zejména o ubytování na Makarské riviéře. Zde Češi využívají celé palety ubytovacích kapacit od luxusních hotelů až po rodinné apartmány s vlastní stravou a možností přípravy jídla přímo v apartmánu.
„Vidíme, že chování zákazníků se v případě dovolených v Chorvatsku postupně mění. Zatímco moravská a slezská klientela dává stále přednost pobytům v Chorvatsku s vlastní nebo autobusovou dopravou, u klientely z okolí Prahy, středních či západních Čech převažují zájezdy s leteckou dopravou do Splitu a Dubrovníku. Klienti také stále více poptávají čtyř a pětihvězdičkové hotely v Chorvatsku se stravováním v režimu all-inclusive. Předpokládáme, že tento trend bude v příštím roce nadále posilovat. Lidé chtějí na dovolené pohodlí a jsou ochotní za něj zaplatit,“ doplňuje Blanka Hrubá, výkonná ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.
Nové typy ubytování podporují růst poptávky
Chorvatsko se letos vrátilo k růstu počtu rekreantů, kteří zde strávili letní dovolenou. Ve srovnání s předchozím rokem se jednalo zhruba o desetiprocentní nárůst poptávky. Podobný meziroční růst očekáváme i příští rok. „Chorvatsko si dokázalo udržet vysokou popularitu. Je to zejména díky širší nabídce ubytování, které vedle kvalitních all-inclusive hotelů doplňují zcela nové typy kapacit, jako jsou mobilní domy (mobilheimy), glamping a další,“ dodává Blanka Hrubá výkonná ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.
Chorvatsko jako celoroční destinace
Stále více rekreantů také volí Chorvatsko jako dovolenkovou destinaci nejen v podzimním, ale i v zimním období. Dříve zůstávala po ukončení letní sezóny v Chorvatsku naprostá většina ubytovacích kapacit přes zimu zavřená, nyní je například v prosinci možné strávit dovolenou v Chorvatsku na desítkách míst, zejména na jihu v Dalmácii. Rekreanti oceňují příznivé podnebí, které je podobné, jako jarní počasí v Česku, a řadu dalších pozitivních aspektů, které má podzimní či zimní pobyt v přímořském podnebí. Jde zejména o zdravotní hlediska, příznivý dopad na dýchací cesty apod. Podzimní a zimní dovolená v Chorvatsku je také ideální pro sportovní – turistické či cyklistické aktivity na pobřeží Jaderského moře, případně pro zkoušení například kulinářských zážitků.
Zdroj: TZ TRAVEL FAMILY
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Dovolená:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Richard Bechník, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
?