Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět přeložku silnice I/20 u Českých Budějovic
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 29. srpna stavět 8,5 kilometru dlouhou přeložku silnice I/20 mezi Pištínem a Českým Vrbným u Českých Budějovic. Práce za 1,25 miliardy korun bez DPH potrvají tři roky. Přeložka uleví zejména obcím Češnovice a Dasný, zvýší bezpečnost dopravy a díky většímu počtu jízdních pruhů bude také provoz plynulejší a rychlejší.
„Silnice I/20 je jedním z páteřních silničních tahů v naší zemi. Do Českých Budějovic přivádí přes Písek dopravu od Plzně. Po dokončení dálnice D4 mezi Prahou a Pískem se silnice I/20 stane ještě více atraktivní pro cesty mezi hlavním městem a Českými Budějovicemi, a proto je nutné postupně zvyšovat její propustnost. Stavba Pištín – České Vrbné je první čtyřproudový úsek na obchvatu Češnovic a Dasného, od Českého Vrbného po Písek budou následovat další úseky, kde bude střídavý předjížděcí třípruh pro jeden či druhý směr,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Od Českého Vrbného k Češnovicím vybuduje ŘSD 6,5 kilometru dlouhý směrově rozdělený čtyřpruh. Naváže tak na stejně uspořádaný výjezd z krajského města. Zbylé dva kilometry bude směrově nerozdělený třípruh. Přeložka poslouží i jako obchvaty Češnovic a Dasného. Poblíž silnice I/20 je i přírodní rezervace Vrbenské rybníky, té se ale staveniště nedotkne. Součástí stavby budou dvě mimoúrovňové křižovatky, deset mostů a dvě protihlukové stěny dlouhé dohromady 1,5 kilometru. Násypy budou místy téměř sedm metrů vysoké. Pro stavbu využije ŘSD i zeminu z části budované dálnice D3, a to až 130.000 metrů krychlových materiálu.
ŘSD postupně rozšíří silnici I/20 od Pištína až k Písku na uspořádání 2+1, aby byl provoz plynulejší. Trasu dlouhou přes 32 kilometrů si rozdělilo do čtyř částí. Jsou to úseky z Písku do Protivína, z Protivína do Vodňan, dál z rodiště malíře Jana Zrzavého k Nové Hospodě a od té potom až k Pištínu. Až práce skončí, budou na celém vytíženém tahu tři jízdní pruhy místo současných dvou. „Silnice už nesplňuje potřebné normy, nemá prostor za krajnicí, je na ní i mnoho velmi nepřehledných a nebezpečných horizontů,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Práce by měly začít do tří let. V Protivíně na Písecku postaví ŘSD na silnici I/20 také nový most. Ten současný je poškozený tak, že je nutné ho zbourat. Odhad nákladů je miliarda Kč.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 281,3 kilometrů nových staveb. Jedná se o 218,6 km dálnic a 62,7 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 162,6 km dálnic a silnic I. třídy.
I/20 Pištín – České Vrbné
Hlavní trasa
Délka: 8531 m
Počet stavebních objektů: 103
Zhotovitel: MI Roads a.s., Doprastav a.s., M – SILNICE a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 1 257 455 594 Kč bez DPH
Zahájení realizace: 8/2024
Zprovoznění: 8/2027
Infoleták ke stavbě: Zde
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Richard Bechník, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Kdy se vyplatí refinancovat hypotéku: Tipy pro správné rozhodnutí
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů