Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět přivaděč z dálnice D3 na Český Krumlov
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 29. srpna stavět přivaděč z dálnice D3 na Český Krumlov. Bude to částečně novostavba silnice I/39 a zčásti přeložka silnice II/155. Práce za 323 milionů Kč bez DPH potrvají dva roky. Stavba bude fungovat i jako obchvat obcí Dolní Třebonín a Prostřední Svince. Řidičům se zároveň zkrátí cesta od Prahy do Českého Krumlova.
„Přivaděč zajistí přímé napojení z D3 do Českého Krumlova a cesta od Prahy se tak zkrátí o několik kilometrů. Zvýší se také komfort řidičů, protože jak silnice I/39 od Kamenného Újezdu, tak i komunikace II/155, která spojuje Český Krumlov s Římovem, jsou v současnosti přetížené. Nově budou širší, přehlednější a bezpečnější. ŘSD teď v jižních Čechách buduje zároveň 44 kilometrů dálnice D3, která je tak nejrozestavěnější dálniční tah v jednom kraji,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Dnes zahájená stavba se dá rozdělit na dvě části: západně od D3 vznikne krumlovský přivaděč z dálnice, východně od D3 bude přeložka silnice II/155. Nově budovaná silnice II/155 bude sloužit i jako dálniční přivaděč z Velešínska na mimoúrovňovou křižovatku Dolní Třebonín. Stavba bude také obchvatem Dolního Třebonína a Prostředních Svinců, uleví tak obyvatelům od tranzitní dopravy. Zvýší se bezpečnost provozu, poklesne hluková zátěž. Parametry silnice II/155 už neodpovídají tomu, jak intenzivní bude doprava poté, co se v oblasti zprovozní dálnice D3. Kolem Dolního Třebonína bude silnice dvoupruhová, v trase vyrostou i dvě úrovňové křižovatky. Součástí stavby budou tři mosty. Území pod dvěma z nich slouží jako biokoridor pro nejrůznější živočichy od obojživelníků až po spárkatou zvěř.
„Část silnice I/39 bude procházet skalním masivem. Nelze tedy vyloučit, že budou nutné odstřely. Vybudujeme i 159 metrů dlouhou protihlukovou stěnu. Zajímavostí je, že bude prosklená a průhledná, protože je za ní památkově chráněný statek, který má základy ze 14. století. Změní se i křižovatka silnic I/39 a II/155, která je na konci úseku. V současnosti je nebezpečná a nepřehledná, při cestě od Českých Budějovic je schovaná za horizontem. Nahradíme ji přehlednou křižovatkou typu T,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Jde o jednu ze staveb přímo spjatou s dálnicí D3. V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která propojí Prahu s Českými Budějovicemi a s rakouskými hranicemi. Letos v prosinci otevře ŘSD téměř 30 kilometrů dálnice z Českých Budějovic až ke Kaplici nádraží, jejichž součástí je obchvat Českých Budějovic včetně téměř kilometr dlouhého tunelu Pohůrka. Celá dálnice D3 bude dlouhá 170 kilometrů, z Prahy k hranicím včetně středočeských částí ji ŘSD plánuje postavit do roku 2031. Silnice I/39 je alternativní trasou hlavního tahu z Českých Budějovic ke statní hranici s Rakouskem. Její dopravní význam je značný, navíc po ní jezdí tisíce turistů na Lipno a na Šumavu.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 272,8 kilometrů nových staveb. Jedná se o 218,6 km dálnic a 54,2 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 171,1 km dálnic a silnic I. třídy.
I/39 Třebonín (MÚK D3) - Rájov
Hlavní trasa
Délka: 3248 m
Počet stavebních objektů: 41
Zhotovitel: M – Silnice a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 322 900 000 Kč bez DPH
Zahájení realizace: 8/2024
Zprovoznění: 9/2026
Doba výstavby: 35 měsíců
Infoleták ke stavbě: Zde
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Richard Bechník, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Kdy se vyplatí refinancovat hypotéku: Tipy pro správné rozhodnutí
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů