Průzkum Holiday Barometr 2024: Nejméně ochotní pracovat o dovolené jsou Češi, Francouzi a Rakušané
Záměr pracovat o dovolené připouští necelá pětina Čechů, zato třetina Britů, Švýcarů nebo Američanů a tři čtvrtiny Indů. Vyplývá to z průzkumu Holiday Barometr, který provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance v jedenadvaceti zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky, Středního východu a Oceánie agentura Ipsos.
Záměr, že budou při letošní dovolené pracovat, připustilo v reprezentativním průzkumu Holiday Barometr pouze 18 % dotázaných Čechů, nejméně ze všech sledovaných zemí. Ve státech jako Švýcarsko (35 %) a Velká Británie (35 %) je ochota pracovat z místa dovolené takřka dvojnásobná, výrazně vyšší čísla ukázal průzkum i v Německu (31 %), Polsku (31 %) nebo v Itálii (30 %). Českým dovolenkářům byli v tomto směru nejbližší respondenti z Francie (20 %) a Rakouska (20 %).
Pro tři čtvrtiny českých respondentů, kteří práci během dovolené připustili, by přitom nebyla kombinace prázdnin a plnění pracovních úkolů ničím novým, čtvrtina se chystala letos na dovolené pracovat poprvé.
„Více než tři čtvrtiny Čechů nechávají při dovolené práci stranou a zaměřují se především na odpočinek,” uvádí Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistace. „Souvisí to v první řadě s tím, že od dovolené očekávají podle stejného průzkumu zejména odpočinek a klid (32 %), zážitky sdílené s rodinou či přáteli (29 %) a totální změnu prostředí (22 %).”
Ještě výraznější rozdíly v přístupu k workation – práci na dálku z dovolenkové destinace – ukázal průzkum mezi obyvateli různých kontinentů a regionů. Nejvstřícnější ke kombinaci dovolené a práce na dálku v něm byli respondenti ze Saúdské Arábie (81 %), Indie (75 %) a Spojených arabských emirátů (72 %), nejnižší míru ochoty o dovolené pracovat projevili naopak dotázaní v Japonsku (26 %), Austrálii (28 %) a v Kanadě (32 %).
„Firem, které vyžadují, aby byli zaměstnanci k dispozici i během dovolené, přibývá, část odborníků ovšem před workation varuje,” uzavírá Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance. „Nedostatečný odpočinek může vést podle nich k nárůstu stresu a k vyhoření. Při práci na dálku nelze také přehlédnout zvýšené kybernetické hrozby pro firemní sítě a riziko úniku citlivých dat.“
Reprezentativní průzkum HOLIDAY BAROMETR provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance, součást skupiny Generali, globální agentura pro marketingový výzkum Ipsos. Průzkumu, zaměřeného na plánování a trávení dovolené, se zúčastnilo 21 000 respondentů ve 21 zemích Evropy (Belgie, Česko, Francie, Itálie, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie), Severní Ameriky (Kanada, USA), Asie (Hongkong, Indie, Japonsko, Malajsie a Singapur), Středního východu (Saúdská Arábie, SAE) a Oceánie (Austrálie).
HOLIDAY BAROMETR 2024
Budete v místě dovolené pracovat?
1) Ano, už jsem to udělal v minulosti. 2) Ano, letos to bude poprvé. 3) Ne.
|
FR
|
UK
|
BE
|
DE
|
CH
|
ES
|
PT
|
IT
|
CZ
|
|||
1)
|
18 %
|
13 %
|
22 %
|
19 %
|
21 %
|
23 %
|
12 %
|
19 %
|
16 %
|
19 %
|
22 %
|
13 %
|
2)
|
9 %
|
7 %
|
13 %
|
7 %
|
10 %
|
12 %
|
8 %
|
9 %
|
9 %
|
11 %
|
9 %
|
5 %
|
3)
|
73 %
|
80 %
|
65 %
|
74 %
|
69 %
|
65 %
|
80 %
|
72 %
|
75 %
|
70 %
|
69 %
|
82 %
|
|
MY
|
HK
|
JP
|
SG
|
AU
|
US
|
CA
|
SA
|
||
1)
|
43 %
|
27 %
|
15 %
|
26 %
|
56 %
|
18 %
|
32 %
|
22 %
|
63 %
|
51 %
|
2)
|
22 %
|
9 %
|
11 %
|
11 %
|
19 %
|
10 %
|
14 %
|
10 %
|
18 %
|
21 %
|
3)
|
35 %
|
64 %
|
74 %
|
63 %
|
25 %
|
72 %
|
54 %
|
68 %
|
19 %
|
28 %
|
EU Evropa, FR Francie, UK Velká Británie, BE Belgie, DE Německo, CH Švýcarsko, AT Rakousko, ES Španělsko, PT Portugalsko, IT Itálie, PL Polsko, CZ Česká republika / MY Malajsie, HK Hongkong, JP Japonsko, SG Singapur, IN Indie, AU Austrálie, US Spojené státy americké, CA Kanada, SA Saúdská Arábie, AE Spojené arabské emiráty.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select
?