OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Pojištění  |  19.08.2024 17:00:00

Největší výzvy v oblasti škod z přepravy nákladů pro tento rok

Škody spojené s nákladem jsou nevyhnutelnou součástí přepravního odvětví, ale výzvy spojené s nimi jsou letos komplikovanější a častější. Od rostoucího technologického pokroku až po komplexitu globálního obchodu čelí odvětví pojištění nákladu několika významným výzvám, které je třeba řešit.

Využití technologií v dodavatelském řetězci

Jednou z největších výzev ovlivňujících úroveň rizika v dodavatelském řetězci je rostoucí využívání technologií v celém přepravním procesu. Digitalizace může formovat efektivnější trh, ale také otevírá prostor nové digitální zranitelnosti. Například širší škála technologií poskytuje více příležitostí pro kriminální živly zaměřené na náklad, aby pronikli do platforem a prováděli podvodné aktivity. V posledních 2 letech jsme zaznamenali bezprecedentní nárůst tohoto typu sofistikovaného zločinu. Podle údajů od Truckstop se počet hlášených incidentů dvojitého zprostředkování zvýšil o 400 % během 6 měsíců, což nevyhnutelně vedlo k nárůstu odpovídajících škod.

Navíc s rostoucím zaváděním automatizace a digitálních platforem, jako jsou systémy řízení dopravy a nakládky, jsou přepravci a dopravci také více zranitelní vůči kybernetickým útokům a únikům dat. Tyto útoky mohou ohrozit citlivé informace, narušit dodavatelský řetězec a vést k značným finančním ztrátám. Aby se toto riziko redukovalo, musí přepravci a dopravci investovat do robustních opatření kybernetické bezpečnosti a implementovat plány obnovy po závažných událostech, aby zajistili, že dopad jakéhokoli útoku bude minimalizován.

Navigace ve složitém globálním obchodě

Dalším tématem, jenž se stává výzvou v odvětví pojištění nákladu, je samotná složitost globálního obchodu. Zboží je často přepravováno přes hranice, a tudíž přes více jurisdikcí s různými pravidly a omezeními, která je třeba dodržovat.

Navigace v zákonech a předpisech, které se vztahují na konkrétní zásilku, může být velmi komplikovaná. To povede ke sporům během procesu vyřízení škody, což brání pojišťovnám dosáhnout rychlého a spravedlivého vyrovnání pojistné události. Někteří poskytovatelé pojištění nákladu úspěšně vyplácejí do 14 dnů, zatímco jiní hradí pojistné plnění až v rozmezí od 30 do 90 dnů. Bez ohledu na konkrétní pojišťovnu nákladu je však zásadní, aby se přepravci a dopravci sami vzdělávali v předpisech a podmínkách, jež se vztahují na jejich pojištěné náklady, a měli jasné kroky k řešení jakýchkoli vzniklých sporných situací.

Alternativní způsoby dopravy

Rostoucí využívání alternativních způsobů dopravy v přepravní komunitě – jako je letecká a železniční doprava – také představuje výzvu pro odvětví pojištění nákladu. Tyto různé způsoby přepravy mohou vykazovat rozdílné úrovně ochrany a odpovědnosti, což může vytvářet zmatek a komplikovat proces vyřízení pojistných událostí, zejména když je jedna zásilka přepravována více způsoby dopravy. Nemluvě o tom, že americký trh intermodální (kombinované) přepravy nabírá na síle; podle nedávných údajů se očekává, že do roku 2032 dosáhne hodnoty 44,6 miliardy USD, což jistě zvýší počet intermodálních škod na nákladu.

Aby se tento problém zmírnil, měli by přepravci a dopravci zajistit, že mají jasné porozumění v otázkách krytí a limitace pojištění u nabízených jednotlivých způsobů dopravy, a rovněž v souvislosti s tím ověřit, že mají správnou ochranu pro každou konkrétní zásilku.

Současně, jak se objem škod z pojištění nákladu stále zvyšuje, je zásadní, aby odvětví našlo efektivní a účinné způsoby, jak tento příliv zvládnout. To může znamenat investice do správných úrovní personálu nebo přijetí nové technologie, jako jsou automatizovaná řešení pojistných událostí, která pojistitelům umožní efektivněji zpracovávat a vyřizovat škody.

V roce 2024 čelí týmy pro škody z pojištění nákladu mnoha překážkám, ale se správnými investicemi a s řádnou přípravou lze tyto výzvy zvládnout. Prioritizací přijetí nové technologie, zefektivněním přímých procesů a zaměřením na zákaznický servis může odvětví zajistit, že reklamace na pojištění nákladu budou vyřizovány a vyrovnávány co nejhladčeji a nejkorektněji.

Autor komentáře Justin Murphy je ředitelem reklamací ve společnosti Loadsure. Má více než tři desetiletí zkušeností v odvětví reklamací nákladu a přepravy.

oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu

Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.

Více informací na: www.opojisteni.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Pojištění:

Pá 17:00  Děti a mladí tráví každý den na mobilu více než dvě hodiny OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Pá 11:55  Nehrajte závod s mlhou. Je to soupeř, kterého nemůžete porazit OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688