Čti více: Cestující má nárok na odškodnění, pokud mu v souvislosti se zpožděním při přepravě odbaveného zavazadla vznikne škoda
Cestující má nárok na odškodnění, pokud mu v souvislosti se zpožděním při přepravě odbaveného zavazadla vznikne škoda.
- Důležité je vyžádat si na daném letišti při příletu protokol o nedoručení zavazadla (tzv. PIR) a uschovat zavazadlový lístek spolu s palubní vstupenkou.
- Následně je možné uplatnit nárok na náhradu vzniklé škody přímo u leteckého dopravce.
- Nároky na odškodnění ani jiné reklamace se neuplatňují u provozovatele letiště ani u odbavující (handlingové) společnosti. Konkrétní podmínky uplatnění nároků na odškodnění mají dopravci na svých webových stránkách.
- Nárok na odškodnění vyplývající ze zpoždění je třeba u dopravce uplatnit nejpozději do 21 dnů od doručení zpožděného zavazadla.
Doporučujeme uschovat si účtenky týkající se nezbytně vynaložených nákladů (např. hygienické potřeby, základní náhradní ošacení), které obvykle dopravci pro úhradu odškodnění vyžadují.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Letecká doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři