Zástupci občanské společnosti, podniků a kulturního odvětví vybízejí občany jít volit do evropského parlamentu
Do kampaně se zapojily přední evropské podniky a kulturní a neziskové organizace, aby zvýšily povědomí o významu voleb a povzbudily občany v celé Unii jít volit.
Více než 500 celoevropských zastřešujících organizací a řada dalších na vnitrostátní úrovni propagovalo kampaň #VyužijteSvůjHlas prostřednictvím svých sítí, vlastních kampaní nebo na svých kanálech sociálních médií. Kampaň organizace Save The Children „Počítám, volím“ zahrnuje video na síti LinkedIn a vizuální prvky podporující voličskou účast. Evropské sdružení pro místní demokracii (ALDA) zahájilo kampaň „TALE - TAke the Lead in the EU Elections“ na podporu volební účasti.
Evropská rada pro uprchlíky a exulanty představila kampaň #EUisU + Vote EP 24, jejíž součástí jsou píseň a videa občanů motivující k účasti ve volbách. Cílem projektu organizace Democracy International „eurVote eurFuture“ je zvýšit povědomí o evropských volbách v deseti zemích prostřednictvím akcí, informačních letáků, samolepek „Jdu volit“ a videí s návodem, jak volit, zaměřených na prvovoliče. Inclusion Europe připravila kampaň na Instagramu zaměřenou na volební právo osob s mentálním postižením a vybízející k účasti ve volbách.
V rámci komunity Evropského parlamentu společně.eu zorganizovali mladí dobrovolníci v celé EU řadu aktivit souvisejících s volbami, například taneční setkání, sázení stromů, jarní úklid, kvízy, semináře, přednášky nebo hudební festivaly.
V Německu byl uspořádán basketbalový turnaj pro více než 100 účastníků. Ve Španělsku vytvořil mládežnický aktivista Pol Villaverde celoevropskou mobilní aplikaci Palumba, která lidem pomáhá s výběrem, kterou stranu nebo kandidáta volit. V Portugalsku zorganizovali komunitní aktivisté surfovací akce pro osoby se zdravotním postižením a kreativní partnerství s místními sportovními kluby. V Irsku se mladý farmář Daniel Long připojil k dalším dobrovolníkům a uspořádal řadu volebních akcí na irském venkově a na univerzitách.
Úspěšné evropské společnosti, jako je hudební streamovací platforma Spotify nebo švédský výrobce potravin Oatly, vyzývají své uživatele a zákazníky, aby šli volit, a informují je o volbách prostřednictvím svých platforem. V rámci své kampaně #AllHandsForDemocracy dává společnost Universal Music Group návštěvníkům koncertů na ruku razítko související s volbami, které jim připomíná, aby šli volit.
Celkem 898 kin v celé Unii se zavázalo, že budou před filmy promítat video kampaně #VyužijteSvůjHlas. Filmové festivaly ve Francii, Bulharsku, Německu a Nizozemsku vyvěsily bannery a elektronické plakáty, rozeslaly zpravodaje a zveřejnily na svých kanálech sociálních médií výzvu návštěvníkům festivalů a odborníkům z filmového průmyslu, aby využili svého hlasu.
Kontakty:
-
Neil CORLETT
Head of the Press Unit -
Hana RAISSI
Tisková atašé -
Iva LAŇOVÁ
Tisková atašé
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Evropská unie:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?