Město Blansko (blansko.cz)
Z regionů  |  24.04.2024 17:08:00

Blansko - Studenti gymnázia přivítali návštěvu z Německa

Studenti gymnázia přivítali návštěvu z Německa

24. dubna 2024, ostatní , přečteno: 40×

Blanenské gymnázium navštívili 8. - 15. března 2024 žáci z partnerské školy IGS Oyten v Německu. Hostitelské rodiny z Blanska a jeho okolí nabídly německým teenagerům ubytování a vzornou péči, aby se společně s jejich dětmi opakovaně zapojily do projektu, který vypsal Česko-německý fond budoucnosti, jež aktivitu finančně podpořil. Projekt Zmírnění psychické nepohody pomocí společně strávených chvil v přírodě proběhl v rámci tématu roku s názvem „Prostě se neblázni – společně jsme silní!“

Pedagogové školy a školní psycholog gymnázia se zaměřili na problematiku současného stresu, se kterým jsou mladí lidé konfrontováni (pandemie, válka, změna klimatu, finanční potíže rodin, energetická krize). Při výletu do pozemních krápníkových jeskyní byl tentokrát kladen důraz na pohyb, relaxační a antistresová cvičení. Pod vedením odborného personálu Speleocentra v Ostrově u Macochy měli studenti jedinečnou příležitost vyzkoušet si léčebné metody speleoterapie. Čechům známá píseň Prší, prší, jen se leje rezonovala prostorem Císařské jeskyně a motivovala ke správnému dýchání, stejně jako cviky zaměřené na otevření hrudníku.

Studenti navštívili také dno propasti Macocha. FOTO: Jana Žilková

Zájemci z řad německých žáků i pedagogů vyzkoušeli v léčebně za asistence zdravotních sester speciální klimatické léčebné metody jako výplach nosu, Bemer terapii nebo inhalaci minerální vody. Bez povšimnutí nezůstaly ani vertikální zahrady v prostoru objektu. Děti poznaly, jak jeskynní mikroklima a krásné okolí Blanska přispívá mimo jiné k odstraňování úzkosti, nejistoty, agresivity.

Aktuální téma inspirovalo k tomu, aby byly tentokrát využity přírodní oblasti Moravského krasu – Punkevní jeskyně s podzemní říčkou Punkvou, propast Macocha, Dům přírody, jeskyně Balcarka – pro relaxaci a odpočinek. Připravený program sloužil výměně zkušeností o současném prožívání sociálního a osobního stresu. Díky výletům a exkurzím žáci získali nové podněty k tomu, jak své problémy zdolat.

 

FOTOGALERIE
Studenti gymnázia přivítali návštěvu z Německa

Studenti blanenského gymnázia přivítali návštěvu z Německa. FOTO: Jana Žilková

Celkem fotografií: 5

Program celého týdne jak v terénu, tak na gymnáziu byl nastaven tak, aby byli žáci nuceni mezi sebou co nejvíce komunikovat a aby vzájemně navázaná partnerství pokračovala nadále aktivně i po skončení návštěvy. Dále mají podobné aktivity ukázat, že rozdílné jazyky netvoří hranice porozumění a že podobné společenské i osobní problémy zažívají dospívající i v jiné zemi.

A protože u speleoterapie sledujeme kumulativní efekt, kdy platí, že čím více pobytů děti v jeskyni absolvují, tím je léčebný efekt větší, víme již nyní, že se za rok sejdeme s německými partnery z městečka Oyten v jeskyních zase.

Jana Žilková, koordinátorka výměnných pobytů Gymnázia Blansko

 

vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688