Vlastník Datartu může získat výlučnou kontrolu nad řetězcem obchodů ELECTRO WORLD
Skupina HP Tronic se sama či prostřednictvím svých dceřiných společností zabývá na území České republiky, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa maloobchodním prodejem spotřebního zboží, zejména elektroniky, v kamenných prodejnách a na internetu a poskytováním souvisejících služeb. Skupina HP Tronic rovněž působí v oblasti velkoobchodního prodeje elektroniky. V České republice provozuje maloobchodní sít cca 156 prodejen pod obchodními značkami Datart a ETA a e-shopy se spotřebním zbožím, např. www.kasa.cz či www.datart.cz.
Skupina NAY působí především v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky a produktů z kategorie „zahrada, dům, sport a hobby“, velkoobchodního prodeje elektroniky a dále rovněž v oblasti poskytování fotografických služeb a vývoje softwarových aplikací a softwarových služeb na území Slovenské republiky, České republiky a v omezené míře na území Německa. Na území České republiky působí prostřednictvím společnosti Electro World s.r.o., která provozuje síť 40 kamenných prodejen a internetový obchod.
Činnosti spojujících se soutěžitelů se překrývají zejména v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky, v níž patří mezi významné subjekty. Jejich společný tržní podíl však nepřesáhne 25 %, což je hranice, do které se má za to, že spojení nemá za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, neprokáže-li se při posuzování spojení opak.
Úřad se podrobně zabýval také jednotlivými produktovými kategoriemi, konkrétně kategorií spotřební elektroniky, velkých domácích spotřebičů, malých domácích spotřebičů, počítačové techniky a telekomunikačních zařízení. V některých z těchto kategorií tržní podíl spojením vzniklého subjektu přesahuje hranici 25 %. V oblasti maloobchodního prodeje elektroniky nicméně působí řada významných konkurentů, kteří provozují vlastní síť prodejen elektroniky a současně též internetový obchod, jako jsou např. společnosti OKAY nebo společnost FAST. Současně bude spojením vzniklý soutěžitel vystaven konkurenčnímu tlaku ze strany významných převážně internetových prodejců, jako jsou společnosti Alza, Mironet, TS Bohemia nebo skupina MALL a také velkého množství menších, většinou internetových, prodejců. Skupina HP Tronic dosahuje relativně nízkého tržního podílu v oblasti velkoobchodního prodeje elektroniky na území České republiky, kde je rovněž vystavena konkurenčnímu tlaku ze strany tradičních velkoobchodů.
Rovněž z porovnání výše obratů dosažených spojujícími se subjekty a jejich nejvýznamnějšími konkurenty, šíře jimi nabízeného produktového portfolia, výše reklamních výdajů, počtu prodejen, dostupných možností pro doručení zboží zákazníkovi, a posouzení možné existence překážek vstupu na trh a možnosti volby spotřebitelů poptávajících elektroniku nevyplývá, že by posuzované spojení soutěžitelů mělo vzbuzovat vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. Úřad tedy neshledal existenci vážných obav z podstatného narušení hospodářské soutěže, a to jak ve vztahu k oblasti maloobchodního, tak velkoobchodního prodeje elektroniky v České republice.
Tiskové oddělení ÚOHS
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři