mdcr.cz (MD ČR)
Doprava  |  07.12.2023 12:32:00

Z Vysočan se jezdí po třech kolejích, vlaky začnou zastavovat i na Rajské zahradě - Celkové náklady stavby dosáhly výše 5,4 miliardy korun, významná část byla spolufinancovaná z evropských fondů

Dalších 15 kilometrů železniční sítě na území metropole a středních Čech získalo moderní parametry. Správa železnic vybudovala v rámci stavby mezi Prahou-Vysočany a Mstěticemi nejen kapacitní tříkolejný úsek, ale také novou vlakovou zastávku u stanice metra Rajská zahrada. Zásadně se pak změnila podoba vysočanské stanice. Právě zde dnes proběhlo slavnostní ukončení modernizace, která začala na jaře 2020. Celkové náklady stavby dosáhly výše 5,4 miliardy korun, významná část byla spolufinancovaná z evropských fondů.

Z Vysočan se jezdí po třech kolejích, vlaky začnou zastavovat i na Rajské zahradě
Realizace stavby přinesla především zcela zásadní modernizaci stanice Praha-Vysočany, jejíž původní nádražní budova se z historických důvodů nacházela uprostřed kolejiště. Přístup z podchodu byl pouze po schodech. V nové podobě tvoří stanici tři nová nástupiště, která díky své výšce umožňují pohodlný nástup do vlaků. Pro přístup je možné použít dva prostorné podchody vybavené eskalátory a výtahy. Odbavení cestujících probíhá v nové nádražní budově, k dispozici mají také obchod a toalety.

Lepší komfort získali rovněž cestující ve stanici Praha-Horní Počernice, kde stávající ostrovní nástupiště doplnilo nové vnější u nádražní budovy. Ta prošla během stavby celkovou obnovou. Moderní nástupiště i zrekonstruovanou čekárnu má nyní také zastávka v Zelenči.

Na souběhu tratí do Neratovic a Lysé nad Labem vznikl regulérní tříkolejný úsek. Jeho součástí je i zcela nová zastávka Praha-Rajská zahrada, která se otevře pro veřejnost tuto neděli. Ve spolupráci s hlavním městem Prahou byla vybudována nová lávka, jež propojí místní část Hutě se stanicí metra Rajská zahrada. Tím vznikne nová přestupní vazba mezi vlakem a MHD.

Stavba dále zahrnovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Stavbaři vybudovali několik nových propustků a podchodů, které propojily oblasti dosud rozdělené železnicí. Frekventovaný přejezd v Bystré ulici v Horních Počernicích byl nahrazen podjezdem. U stávajících mostů došlo v rámci stavebních úprav ke zvýšení průjezdné výšky komunikací a jejich rozšíření o chodníky. Nebezpečnému přecházení kolejí přes železniční trať ve Stoliňské ulici pak zamezí nový podjezd pro cyklostezku.

Zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra (správce sdružení), OHLA ŽS, EUROVIA CS a Elektrizace železnic Praha. Projekt Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně) je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady dosáhly 5 407 803 659 bez DPH. Evropský příspěvek je ve výši 131 496 521 eur, tedy cca 3 154 996 028 . Financování z národních zdrojů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

 


Zprávy o koruně

Další zprávy k tématu "Koruna spodek"









Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688