V Německu má rychlost stále větší význam pro stahování z Internetu a nakupování online
Výsledky nového výzkumu na téma nakupování po internetu - Online Shopping Survey (OSS)
Wiesbaden/Norimberk, 24.7. 2003 – Vysokorychlostní přístup na Internet pomocí A-DSL nebo T-DSL je stále oblíbenější. Na začátku roku již 7,4 miliony uživatelů Internetu objevilo rychlejší cestu na síť, což znamená, že se počet uživatelů Internetu s vysokorychlostním přístupem oproti minulému roku více než zdvojnásobil oproti minulému roku.
Uživatelé Internetu si zařizují vysokorychlostní (širokopásmový) přístup na Internet především proto, že jim umožňuje stahovat ze sítě speciální nabídky zábavy, jako jsou online hry, audio a video programy. Mimoto v 86 % uživatelé vysokorychlostního přístupu nadprůměrně využívají možnosti nakupovat přes Internet.
Například podíl těch, kteří si kupují technologicky nejnovější výrobky, jako jsou digitální kamery, mobilní telefony, počítače, hifi a elektrické spotřebiče pro domácnost, je v této skupině mnohem vyšší, než ve skupině uživatelů Internetu, která vysokorychlostní přístup nevlastní.
Uživatelé vysokorychlostního přístupu, ve výrazné většině muži, používají Internet především pro pěstování svých vlastních zájmů jako je technika nebo hudba a zábava. Tito uživatelé jej ve srovnání s méně technokratickými uživateli Internetu nevyužívají tak intenzivně, pokud jde o jiné nabídky, jako je cestování nebo móda.
Také internetoví uživatelé v ČR mají o vysokorychlostní připojení zájem, jak ukazují výsledky studie On-line shopping 2003, kterou letos realizovala společnost GfK Praha. Až 80 % respondentů uvedlo, že má zájem o domácí využití vysokorychlostního internetu – z toho 22 % dokonce vážný zájem. Podrobnější výsledky českého On-line shoppingu 2003 budou zveřejněny v průběhu srpna.
Výzkumné šetření
V únoru roku 2003 se uskutečnilo telefonické dotazování celkem 1 010 německých občanů - uživatelů Internetu ve věku 14 - 69 let na téma využívání Internetu, úlohy Internetu pokud jde o nakupování (rozděleno do 29 kategorií výrobků a služeb), online bankovnictví a limitů, které má nakupování po Internetu. Jednalo se o dotazování pro výzkumný projekt Online Shopping Survey (OSS), který realizuje firma NFO Infratest společně s firmou ENIGMA GfK. Komplexní výzkumné šetření si lze objednat za cenu 5 000 EURO na této adrese: Thomas Pauschert, ENIGMA GfK, Tel.: +49 611 999-6044, Fax: +49 611 999-6060, e-mail: tp@enigma-gfk.de, nebo Jörg Sunnus, ENIGMA GfK, Tel.: +49 911 395-4317, Fax: +49 911 395-4051, e-mail: joerg.sunnus@enigma-gfk.de.
ENIGMA GfK
Společnost ENIGMA GfK je součástí divize Média skupiny GfK Group a je specializovaná na výzkum trhu v oblasti nabídky informačních služeb pro TV, tisk, rozhlas a Internet.
The GfK Group
Skupina GfK Group, pátá největší organizace výzkumu trhu na světě, má čtyři obchodní divize - Consumer Tracking, Non-Food Tracking, Média a Ad Hoc výzkum. Kromě 15 poboček v Německu má společnost více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Z celkového počtu asi 5 000 pracovníků působí zhruba 1 450 přímo v Německu. Pro další informace navštivte naši webovou stránku: www.gfk.com.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz