Kypr - Kulturní a kreativní odvětví, gaming, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Rozpočet ministerstva cestovního ruchu na rok 2023 činí 54 mil. EUR. Ministerstvo pro turistiku stanovilo pro rozvoj sektoru šest hlavních tematických celků, které jsou plánovány na několik let. První z nich se týká digitálního marketingu, zahrnuje propagaci Kypru jako turistické destinace doma i v zahraničí prostřednictvím inzerce. Druhé téma se týká zkvalitnění nabízeného produktu, podpory specifických forem cestovního ruchu a výdajů na zlepšení infrastruktury. Třetí se týká rozvoje oblastí z hlediska cestovního ruchu, jako jsou horské, venkovské a okrajové oblasti, a to prostřednictvím akcí, jako je například trasa "Heartland of Legends". Čtvrté opatření se týká rozvoje domácího cestovního ruchu, na který je cílen Program mimořádné podpory domácího cestovního ruchu. Pátá oblast zahrnuje spolupráci s cestovními kancelářemi a leteckými společnostmi a cílené partnerství v oblasti společné reklamy. Šesté téma se týká provádění opatření zahrnutých v plánu obnovy a odolnosti, na něž jsou v rozpočtu vyčleněny přibližně 3 mil. EUR (76,9 mil. CZK) a pro něž budou vypracovány čtyři projekty. Největší část rozpočtu, tj. 40 % z výše uvedené částky 53,7 mil. EUR, je určena na marketing, 25 % na platy zaměstnanců a 25 % na modernizaci produktů cestovního ruchu. Ministerstvo dále vyhlásilo pro rok 2023 celkem 18 grantových projektů pro jednotlivé specifické formy cestovního ruchu zejm. na venkově, nebo pro zimní období, na které je z rozpočtu vyhrazeno 15 mil EUR. Na reklamu vyhradilo téměř 20 milionů EUR, z čehož 5 milionů EUR je určeno na digitální reklamu (3 miliony EUR na zimní měsíce).
Kypr uzavírá smlouvy na letecká spojení s mnoha novými destinacemi. Cílem strategie je, aby se do roku 2030 zvýšil celkový počet turistů, kteří Kypr každoročně navštíví, a aby se podíl lidí, kteří Kypr navštíví v zimních měsících, zvýšil z 25 na 40 %. Jedním z důležitých cílů je rozšířit turistickou sezónu ostrova na celý rok, tedy i v zimních měsících (listopad – březen), jejichž potenciál je v tomto ohledu nevyužitý.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
- AED, SAE dirham - převod měn na CZK, českou korunu
- HUF, maďarský forint - převod měn na CZK, českou korunu
- CHF, švýcarský frank - převod měn na CZK, českou korunu
- IDR, indonéská rupie - převod měn na CZK, českou korunu