Vztahy mezi společnostmi Apple a Meta Platforms rozhodně nejsou idylické. Sám Tim Cook v průběhu let několikrát kritizoval obchodní model Facebooku
Známé rozhodnutí společnosti Apple změnit v roce 2021 možnosti sledování chování uživatelů v aplikacích mělo na podnikání společnosti Meta (dříve známé jako Facebook) značný dopad. Společnost se snažila obnovit své příjmy z reklamy, které dosáhly vrcholu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Krok společnosti Apple byl pro společnost Meta jako ‚‚cesta‘‘, která generuje významné důsledky pro její příjmy z reklamy, které, jak připomínáme, tvoří přibližně 97 % obratu společnosti.
Facebook
(dnes Meta) na to zareagoval změnou kurzu a výrazně se zaměřil na koncept
Metaverse. Důkazem této změny bylo přejmenování společnosti na Meta Platforms a
významné investice do divize Reality Labs, zaměřené na virtuální a rozšířenou
realitu. Mark Zuckerberg při této změně zdůraznil význam efektivity pro
dosažení svého konečného cíle.
Otázkou
nyní je, zda nový produkt Apple Vision Pro představuje další ‚‚výpravu‘‘ do
společnosti Meta, nebo zda může naopak působit jako katalyzátor její strategie.
Odpověď samozřejmě není jednoznačná, ale lze v novém kroku Cupertina spatřovat
jak rizika, tak příležitosti.
Gabriel Debach, analytik společnosti eToro
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?