plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  22.09.2022 00:00:00

Město Plzeň ve spolupráci s organizací Člověk v tísni spouští rozšířené poradenství pro Plzeňany na Helplince 770 600 800

Město Plzeň ve spolupráci s organizací Člověk v tísni spouští rozšířené poradenství pro Plzeňany na Helplince 770 600 800

Speciální poradenství pro Plzeňany v nouzi nebo ohrožené energetickou krizí, ztrátou bydlení, exekucemi či sociálním vyloučením nabídne od 1. října 2022 organizace Člověk v tísni ve spolupráci s městem Plzní. Číslo je 770 600 800, linka bude fungovat od pondělí do pátku od 9 do 17 hodin.

„Telefonické poradenství pro Plzeňany, jež je spojeno s následnou další pomocí, podpoří město Plzeň částkou 250 tisíc korun. Je určena především na personální zajištění plzeňského telefonického poradenství na Helplince. Hovory Plzeňanů budou přesměrovány a bude pro ně jasně vymezená část kapacity této linky, kterou provozuje společnost Člověk v tísni. Na telefonické dotazy bude odpovídat zkušený pracovník Helplinky, který jim pomůže nalézt místně specifické postupy při řešení jejich problémů. Helplinku pro Plzeňany spouštíme už 1. října,“ řekl náměstek primátora města Plzně pro oblast ekonomickou, bytovou, sociální začleňování a nakládání s majetkem a David Šlouf. Upozornil, že nejde jen o rady po telefonu. „Na telefonické poradenství navazuje další sociální práce. Člověk v tísni má propracovaný systém a po prvním telefonickém kontaktu, pokud to bude potřeba, napojí toho, kdo potřebuje pomoci, na sociálního pracovníka, který s ním bude aktivně hledat řešení. Pomůže s vyplněním potřebných dokumentů, půjde s ním na úřady vyřídit, co je potřeba,“ doplnil David Šlouf.

Ředitel organizace Člověk v tísni Plzeňský kraj Jakub Paleček uvedl, že dotazy Plzeňanů bude vyřizovat zkušený pracovník Helplinky, který má metodické vedení a podporu z centrály Helplinky. „Pracovník vyřídí zhruba 30 hovorů denně. Jsou různě dlouhé, většinou kolem 15 minut, někdy ale až 40 minut. Na hovory je navázaná další práce, jako je dopisování a propojování s kolegy a partnery v terénu,“ vysvětlil Jakub Paleček a dodal, že Plzeňané se s dotazy mohou na Helplinku obracet například v případě, že se ocitli v dluhové pasti, hrozí jim ztráta bydlení, mají problémy platit zvýšené ceny energií, poradí i v případě, kdy je nutné po krachu dodavatelské společnosti řešit dodavatele poslední instance. „Pracovník Helplinky volajícího nasměruje, a pokud nebude kompetentní situaci v místě vyřešit sám, propojí volajícího se sociálním pracovníkem, který ho celým procesem provede, nebo mu nabídne termín setkání v našem kontaktním místě,“ upřesnil Jakub Paleček.

Text: Hana Josefová


Zveřejněno: 22. 9. 2022, Martin Pecuch

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688