Podle Kirkhorna očekává Tesla, že do konce tohoto roku bude největším pojistitelem aut značky Tesla. Kromě toho hodlá ve stejném termínu poskytnout možnost využít pojistné schéma aplikující v reálném čase data o jízdách až 80 % amerických zákazníků této značky. Poté se podle slov CFO hodlá Tesla soustředit na zahraniční expanzi. V současné době je značkové pojištění Tesla dostupné celkem v 8 amerických státech.
Jak se Musk i Kirkhorn na konferenci zmínili, pojištění a jeho atributy se pro ně staly „skutečnou vášní“ a je pro ně důležitější než jeho ekonomická čísla. Chtějí ušetřit peníze svým zákazníkům a současně zvýšit bezpečnost na silnicích. Úsporu potvrzují na sociálních sítích už klienti z Virginie, Colorada a Oregonu. Podle Muska vede přehled o vlastním řízení auta v reálném čase motoristy k bezpečnější a pozornější jízdě. Přitom jsou si vědomi, že to ovlivní cenu pojištění. To povede podle Muska k trvalejší změně jízdních návyků a změně přístupu.
Zpětnou vazbu sbírá ale i samotná Tesla. Z každé nehody auta své značky shromažďuje data o tom, kolik co stojí. To vede k tomu, že je výrobce schopen změnit tvar nebo design automobilů s cílem minimalizovat pravděpodobnost kolize a náklady na opravy havarovaných aut. Zástupci Tesly se zamýšlí nad tím, jak je možné snížit škodní frekvenci a dále zmenšit rozsah škod na autě. A také nad tím, jak postupovat, aby opravy havarovaných vozidel byly co nejrychlejší. Musk se zmínil o tom, že ambicí je zcela změnit současnou praxi po nehodě, kdy je někdy třeba čekat měsíc na vyřízení a kalkulaci škody v pojišťovně. Podle něj by vůz měl být opraven ideálně tentýž den, kdy došlo k jeho nehodě. To by přispělo k celkové makroekonomické efektivitě.
Kirkhorn k tomu podal širší výklad: „Naše škody vyřizujeme interně. Dostaneme-li notifikaci, že došlo k havárii, už pracujeme na přípravě odhadu. A s podporou zákazníka můžeme využít hned naše „kolizní centra“ (servisy) k provedení opravy. Je to end-to-end transparentní proces. A v rámci něho můžeme identifikovat nevýhodné vícenáklady a neefektivnost. Tyto informace předáváme našemu engineeringu a týmu zabývajícímu se software, aby hned aktualizovaly a zlepšily produkt.“ A Elon Musk dodal: „To snižuje náklady na pojištění, zvyšuje spolehlivost produktu. A je to uzavřený okruh opakujících se opatření.“
Podle Muska tento postup přispívá z lepší zákaznické zkušenosti, protože dojde-li k nehodě, nenásleduje žádná diskuse. K opravě dojde ihned. Takže zákazník nemusí podstupovat dohady nejprve s pojišťovnou, pak s likvidátorem při kalkulaci škody, a ještě se servisem. To podle něj může být noční můrou, zatímco Tesla se zažitou praxi snaží nahradit „snem“ jménem Tesla pojištění.