Budvar si v Jordánsku věří a chce ztrojnásobit prodeje
Budvar si v Jordánsku věří. Chce ztrojnásobit prodeje
Budějovický Budvar je v Jordánsku k dostání od loňského května. V zemi, kde kromě náboženských zvyklostí prodej alkoholu ztěžují i vysoká cla a daně, je prosazení nové značky piva běh na dlouho trať. Český pivovar nicméně uspěl a věří v další růst.
Ilustrační foto: Shutterstock
Na místní trh se mu podařilo proniknout navázáním spolupráce s jordánskou firmou Albina&Hanna, která Budějovický Budvar nejen dále dodává do řady specializovaných licencovaných obchodů s alkoholem v Ammánu a v Akabě, ale také ho prodává prostřednictvím svého e-shopu, což je v Jordánsku stále populárnější způsob nákupu alkoholických nápojů. Velvyslanectví ČR v Ammánu přitom pivovaru poskytoval asistenci od počátečních informací o trhu přes aktivní podporu zavádění produktu v hlavních jordánských hotelových sítích. S ohledem na obecně nízkou místní konzumaci čepovaného piva je Budvar v Jordánsku zatím dostupný jen v lahvích a plechovkách.
„Jsme rádi, že se nám podařilo dostat náš světlý ležák Budějovický Budvar Original na další zajímavý trh na Blízkém východě a že poctivé české pivo dělá radost lidem i v Jordánsku. Tento trh má kvůli náboženským omezením svá specifika, ale ve spolupráci se zkušeným importérem se nám daří postupně rozšiřovat distribuci, v poslední době zejména v oblasti online prodejů. Pokud se do Jordánska po covidu vrátí i turisté, věříme, že bychom v roce 2022 mohli až ztrojnásobit naše prodeje oproti minulému roku,“ říká k tomu Jaroslav Brom, manažer Budvaru, který pro Jordánsko připravoval aktuální strategii.
V oblibě je i nealko pivo
Obliba piva v Jordánsku pomalu, ale jistě roste a nachází si zde své místo vedle zavedenějšího vína a destilátů. Ze zahraničních značek má v Jordánsku dlouhodobě nejsilnější pozici Amstel, který se zde i licenčně vyrábí. Nejznámější místní značkou je Petra, stále větší popularity i rozšíření dosahuje první jordánský rodinný pivovar Carakale z křesťanského městečka Fuheis. Některé podniky v hlavním městě Ammánu si již vaří své vlastní pivo nebo s tím plánují začít.
Zajímavou příležitostí pro české pivovary je kromě zvětšujícího se trhu s tradičním pivem i rapidně vzrůstající popularita nealkoholického piva, především pak s ovocnými příchutěmi. Ovšem také co nejvěrnější nápodoba klasické pivní chutě se zejména mezi muži cení. Podmínkou je nicméně zcela nulový obsah alkoholu, protože jedině v tom případě je nápoje možné distribuovat v běžných obchodech a vyhnout se speciálním daním, clům a dalším regulačním překážkám jako alkohol.
Zuzana Benešová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Ammánu
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz