Export (export.cz)
Ze světa  |  14.03.2022 13:18:39

Tchajwanský trh dobylo další české pivo - BrouCzech z pivovaru Nová Paka

Tchajwanský trh dobylo další české pivo

Na tchajwanském trhu je k mání další z českých piv. BrouCzech, světlé pivo z pivovaru Nová Paka, je k dostání v síti obchodů Simple Mart v půllitrových plechovkách. Novopacký ležák tak doplní sortiment českých piv, která se v zemi již dají koupit. 

Foto: Česká ekonomická a kulturní kancelář Tchaj-pej

Simple Mart, kde se BrouCzech bude prodávat, má na Tchaj-wanu více než 800 obchodů. Pro novopacký pivovar je Tchaj-wan nová exportní destinace, BrouCzech se tak zařadí po bok zemí jako USA, Kanada, Čína či Itálie.

BrouCzech však není jedinou značkou českého piva, kterou lze na Tchaj-wanu zakoupit. Mezi další známá jména patří Plzeňský Prazdroj, Kozel či Budějovický Budvar. Rozmanitá nabídka jde ruku v ruce s rostoucí chutí Tchajwanců experimentovat a zkoušet nové druhy. Potenciál uspět na trhu mají prémiová, a především nealkoholická piva. Popularitu v posledních letech získávají i minipivovary.

Místní trh byl pro dovoz piva otevřen v roce 2002. Mezi hlavní dovozce patří Čína, Nizozemsko, Japonsko a USA. Dovoz z těchto zemí tvoří až 85 % z celkového objemu. Dle statistik se spotřeba piva na Tchaj-wanu v posledních letech pohybovala mezi 5,5-5,7 mil. hektolitrů ročně, tento trend byl částečně narušen striktními opatřeními proti koronaviru. Objem importovaného piva má vzrůstající tendenci s ročním tempem růstu v průměru ve výši 5 %, dovoz zahraničních značek tvoří 30-40 % z celkové spotřeby. Domácí výroba je zcela závislá na dovozu vstupních surovin, což může být zajímavou příležitostí pro české producenty. Dominantní pozici při dovozu chmele drží Německo, hlavním dodavatelem ječmene je Austrálie

Objem dovezeného piva z ČR na Tchaj-wan v „předcovidovém“ roce 2019 tvořil 5 090 hektolitrů, v meziročním srovnání se jedná téměř o 100% nárůst. Věříme, že na tento se podaří navázat i v období „postcovidovém“ a česká piva si najdou nové zákazníky i na Tchaj-wanu.

Milan Horák, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Česká ekonomická a kulturní kancelář Tchaj-pej


 

Díky našim firmám o nás ví celý svět


Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688