Filipíny uvolňují přísná pravidla pro zahraniční investice
FILIPÍNY UVOLŇUJÍ PŘÍSNÁ PRAVIDLA PRO ZAHRANIČNÍ INVESTICE
Filipíny se v žebříčku restrikcí zahraničních investic tradičně umísťují na nejhorších pozicích v rámci Asie, zvláště pak v maloobchodní sektoru, kterému dominují místní hráči napojení na významné filipínské rodiny. Nový zákon má ale zemi více otevřít zahraničí a přilákat na Filipíny cizí kapitál.
Ilustrační foto Shutterstock
Zákon snižuje požadavky na minimální splacený kapitál pro zahraniční společnosti na asi 25 mil. filipínských pesos (10 mil. Kč) z původních více než 125 mil. pesos. Zákon odstraňuje také další překážky vstupu, jako je požadované čisté jmění, počet poboček a předchozí podnikatelské zkušenosti v odvětví.
Nový zákon o retailu je jednou ze tří klíčových legislativních iniciativ administrativy prezidenta Rodrigo Duterteho zaměřených na otevření filipínské ekonomiky zahraničním investorům. Ministr financí Carlos Dominguez uvedl, že předchozí zákon o maloobchodě „neúměrně zvýhodňoval již tak velké podniky, bránil různým menším investorům, jako jsou startupy, ve vstupu na filipínský maloobchodní trh a komplikoval dodržování předpisů pro zahraniční retailové hráče“. Podle ministerstva má nový zákon také pomoci ekonomice zotavit se z pandemie koronaviru.
Zákon zvýší konkurenceschopnost
Zahraniční obchodní komory působící na Filipínách novou legislativu přivítaly s tím, že nižší kapitálové požadavky umožňují velkým i malým investorům testovat filipínský trh. Chris Nelson, výkonný ředitel Britské obchodní komory na Filipínách, uvedl, že tento zákon zlepší konkurenceschopnost Manily vůči dalším zemím jihovýchodní Asie v přilákání zahraničních investicí.
Zatímco nový zákon je svými příznivci oslavován jako podpora konkurenceschopnosti a otevírání se zahraničí, místní retailoví hráči jej považují za ohrožení své pozice a upozorňují i na negativní dopady na malé podnikatele. Místopředseda Philippine Retailers Association Roberto Claudio se obává, že místní podniky nejsou připraveny na zahraniční konkurenci a příliv zahraničních retailových obchodníků zdecimuje sektor malých a středních firem působících v maloobchodu.
Maroš Guoth, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Manile
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz