Redakce (Kurzy.cz)
Akcie v ČR  |  24.11.2021 08:53:20, aktualizováno 27.11.2021 09:05:51

Skupina Kofola má za sebou další rekordní léto. Za růstem tržeb je i mimořádně vydařená sezóna v regionu Adriatic


Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí letošního roku. Tržby jí v tomto období meziročně vzrostly o dalších 34 milionů korun a o 1,6 % tak překonaly loňský rekordní výsledek. V letních měsících se dařilo jak na českém a slovenském trhu, tak v adriatickém regionu. Ten zažil oživení díky přílivu turistů, kteří loni díky pandemickým opatřenímregionu chyběli. Provozní zisk EBITDA se za devět měsíců roku meziročně zvýšil o 81 milionů korun. Management Kofoly tak zpřesnil jeho celoroční odhad v rozmezí 1,08 – 1,12 miliardy korun a na listopadové valné hromadě navrhne výplatu dividendy.

„Letošní letní sezóna se nám prodejně vydařila ještě o trochu lépe než ta loňská, která byla rekordní. Podařilo se nám díky dobře připraveným aktivitám a kampaním opět využít přítomnost domácích turistů v Česku a na Slovensku. Stejně jako turistů z celé Evropy, kteří se vrátili na dovolené do Chorvatska a Slovinska. A právě adriatický region tentokrát stojí za meziročním růstem celkových tržeb,“ komentuje vývoj třetího čtvrtletí roku Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

„Na českém i slovenském trhu je dlouhodobě letní prodejní jedničkou čepovaná Kofola. Spotřebitelé si ji mohou vychutnat na více než patnácti tisících prodejních místech. V letošním roce se nám podařilo jejich počet opět navýšit a společně s uvedením úspěšných novinek kompenzovat mírně klesající trh nealkoholických nápojů,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko. Vinea v létě vsadila na unikátní koncept Kumšt Moštu zdůrazňující její základ v hroznové šťávě z vinic. Své pevné místo na trhu si vybudovala nová prémiová limonáda ze sicilských citrusů Targa Florio, která výrazně překonala očekávání. 

Stále prodejně rostoucí Kláštorná Kalcia pak další část komunikační kampaně věnovala podpoře svého udržitelného přístupu v oblasti obalů v podobě 100% rPETu - tedy lahví vyrobených pouze z recyklovaného plastu. A udržitelný přístup v podnikání firmy se promítl také do dalších aktivit. V blízkosti závodu Ondrášovky se podařilo využít zkušeností s ochranou vodních zdrojů z Rajecké Lesné. „Ve spolupráci s místními zemědělci a samosprávou se nám podařilo v okolí Ondrášova a Moravského Berouna certifikovat další BIO lokality pro sběr bylin. Máme tak společně se slovenským územím certifikováno již 224 km2. V areálu závodu jsme pak otevřeli výkupnu bylinek LEROS. K ní poté přibyla ještě jedna ve Velkých Karlovicích,“ popisuje rozvoj v této oblasti Jannis Samaras.  S Biopekárnou Zemanka se pak realizovala výroba sušenek UGO Dužinky, při jejichž výrobě se využívají zbytky ovocezeleniny z krnovské výroby paskalizovaných šťáv.

Skupina se připravuje na spuštění systému zálohování PET lahví a plechovek na Slovensku a stala se jedním ze zakladatelů Iniciativy pro zálohování těchto obalů v Česku.     

 

 

Růst v regionu Adriatic

K meziročnímu kvartálnímu růstu tržeb Skupiny Kofola přispěl především růst poptávky v adriatickém regionu. Ten se projevil na růstu tržeb o 13,3 %. Provozní zisk EBITDA se zvýšil dokonce o 16 %. „I v našem regionu došlo před létem k rozvolnění pandemických opatření a zároveň se do něho začali vracet turisté, kteří po loňské pauze chtěli své dovolené opět trávit v turisticky atraktivních oblastech Chorvatska a Slovinska. V kombinaci s dobře připravenými marketingovými a prodejními aktivitami se to pozitivně projevilo na růstu prodejů především v Chorvatsku, které rostly dvouciferným tempem,“ vysvětluje důvody růstu Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic a dodává: „Největšího nárůstu dosáhla značka Studena. Z tržních segmentů nejvíce rostly impulzní nákupy a samozřejmě na pobřeží pak také prodeje v kanálech HoReCa.“

 

Zpřesnění odhadu provozního zisku EBITDA a návrh výplaty dividendy

Z ekonomického pohledu firma celý rok čelí výraznému růstu cen řady klíčových vstupů. Jde zejména o energie, dopravu, obalové materiály a cukr. V Česku a na Slovensku již na tuto situaci reagovala a zvýšila ceny vybraných produktů. „Díky pokračujícímu růstu celkových tržeb Skupiny i naší finanční disciplíně nastavené od počátku roku můžeme potvrdit a zpřesnit naše odhady finálního výsledku ukazatele EBITDA za rok 2021 v rozmezí 1,08 až 1,12 miliardy korun,“ vysvětluje Martin Pisklák, finanční ředitel Skupiny Kofola. „Zároveň nám to umožňuje na listopadové valné hromadě navrhnout výplatu dividendy ve výši 13,50 korun na akcii,“ dodává.

 

 

Pavel Barvík

Communications Manager CZ&SK
Kofola ČeskoSlovensko a.s.

24.11. 09:17  Vypadá to jako bych četl o jiné firmě ? (pamětník)
Diskuse je uzavřena






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688