Plzeň: Na nové koleje v Plaské ulici se vrátí tramvaje
foto: E. Kriegerová
Od pátku 19. listopadu se na tramvajovou trať v Plaské ulici v Plzni vrací běžný provoz linky číslo 1 ze Slovan do Bolevce. Cestující v úseku Bolevecká náves – Bolevec se tak do všech stanic dostanou tramvajemi již bez přestupování. První etapa náročné rekonstrukce tak končí, na jaře bude stavba dokončena položením zeleného zákrytu kolejiště.
Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší. „Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu. „Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.
V přímém úseku tratě byl snesen stávající kolejový rošt a byly odtěženy konstrukční vrstvy. Poté bylo zhotoveno nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt. Na jaře roku 2022 pak proběhne během pětidenní výluky finální zpevnění štěrkového lože. Kolejnice budou obloženy dílci z recyklované pryže, které společně se zeleným zákrytem pomohou k omezení hluku a přenosu vibrací z provozu tramvajové tratě. Již za provozu tramvají proběhne pokládka vodozádržné vrstvy pro ozelenění a samotného zeleného pásu z rozchodníků.
Výluka na trati do Bolevce byla zahájena 20. srpna a běžný provoz tramvají s pasažéry začne ráno 19. listopadu 2021. Cestující se tak do všech stanic dostanou tramvajemi bez přestupování na autobusy náhradní dopravy. Z důvodu testování se tramvaje na trať vydaly již v úterý 16. listopadu, v tomto případě ovšem bez cestujících.
Část opravované dvoukolejné tramvajové trati, má asi 850 metrů a nezahrnuje krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, a vlastní obratiště na konečné tramvaje číslo 1 v Bolevci.
Text: Eva Barborková
Zveřejněno: 19. 11. 2021, Adriana Jarošová
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Volná místa Plzeň - Volná pracovní místa Plzeň
- Nový stavební zákon
- Směnárny Plzeň - Kurzy měn ve směnárnách
- PSČ 37020 - adresy, ulice, obce pro PSČ 370 20, Pošta Postservis CB
- Plzeň: Na nové koleje v Plaské ulici se vrátí tramvaje
- Tramvaje na Klatovské v Plzni dostanou nové koleje
- Plzeň: Tramvaj č. 1 čeká na Plaské pětidenní výluka kvůli úpravě trati
- Plzeň: Tramvaj č. 1 čeká na Plaské pětidenní výluka kvůli úpravě trati
- PSČ U Kolejí, Plzeň - U Kolejí, Plzeň, podrobný rozpis PSČ
- Husova ulice i Cejl budou už dnes průjezdné pro auta, tramvaje se sem vrátí ve čtvrtek
- Vrátí se české tramvaje do Taškentu?
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?