Český národní pavilon na čínské e-commerce platformě
Český národní pavilon na čínské e-commerce platformě
10.11.2021 / 09:49 | Aktualizováno: 10.11.2021 / 10:31
Pavilon nabídne čínským zákazníkům zboží českých firem, účastníků projektu. Projekt využívá výhod cross-border e-commerce a umožňuje českým exportérům zalistování na jedné z nejvýznamnějších čínských platforem s minimálními náklady.
Velvyslanectví České republiky v Pekingu společně s agenturou CzechTrade realizovali projekt, který umožní českým firmám, účastníkům projektu, zvýšit své objemy prodejů na velmi konkurenčním čínském trhu. Výstupem projektu bude otevření Českého národního pavilonu na jedné z nejvýznamnějších e-commerce platforem JD.com. Projekt je finančně podpořen Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a je realizován jako projekt na podporu ekonomické diplomacie (PROPED).
Jedinečnost projektu spočívá ve využití vysokého potenciálu tzv. cross-border e-commerce nástroje českými firmami a to velmi efektivním způsobem. Na rozdíl od klasického e-commerce nevyžaduje tento nástroj zřízení právního subjektu v Číně či vysoké náklady na skladování a další provoz ze strany českých firem. Import, skladování, prodej a dalších provozní operace jsou na bedrech čínského partnera. Výběr tohoto partnera je dalším z výstupů projektu. Tři české společnosti již uzavřely obchodní smlouvy s touto společností a dokonce již realizovaly i první dodávky zboží. Vzhledem k dlouhým přepravním lhůtám, jež nyní panují ve světě námořní dopravy, se dostupnost zboží na Českém národním pavilonu očekává koncem letošního roku.
Statistická data Čínské celní správy za první pololetí roku 2021 potvrzují trend rapidního růstu obchodní výměny realizované prostřednictvím cross-border e-commerce. Dovozy a vývozy uskutečněné touto cestou v Číně zaznamenaly meziroční růst 29 % a činily 139 mld. USD. Nejprodávanějšími produktovými kategoriemi na platformě JD jsou kosmetika, péče o zdraví a kojenecké potřeby.
Velvyslanectví plánuje v roce 2022 podpořit rozšíření nabídky Českého národního pavilonu na JD a podpořit tak další české firmy v růstu objemů prodejů na čínském trhu.
Ladislav Horák, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Velvyslanectví ČR v Pekingu
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?