Plzeňské městské dopravní podniky mají novou edukační kampaň
Plzeňské městské dopravní podniky mají novou edukační kampaň
Plzeňské městské dopravní podniky představily originální zpracování Desatera skvělého cestujícího, tedy zásad a pravidel chování v prostředcích městské hromadné dopravy (MHD). Jak správně cestovat, ukazuje lidem Karkulka, Smolíček nebo Bystrozraký. Primárně jsou vtipné ilustrace připraveny pro děti, ponaučení z nich si ale mohou vzít i dospělí. V takzvaném Desateru se objevuje deset klasických pohádek a deset nešvarů, se kterými se mohou lidé při cestování ve vozech MHD setkat. Právě v tramvajích, trolejbusech a autobusech najdou cestující všechny vtipné ilustrace, postupně je plzeňský dopravní podnik zveřejňuje i na svém facebookovém profilu PMDP, a. s.
Desatero skvělého cestujícího
Autorem komiksového Desatera je ilustrátor, spisovatel a scénárista Vojtěch Jurík, který tvoří pod pseudonymem Vhrsti a je autorem mnoha komiksů a knížek pro děti. V minulosti již s PMDP spolupracoval, vytvořil pro dopravní podnik pexeso, komiksy pro děti nebo se podílel na kampani Máte Hromadu Důvodů.
S novou kampaní se mohou lidé využívající veřejnou dopravu setkat v šesti českých městech. Kromě Plzně jsou to Karlovy Vary, Hradec Králové, Pardubice, Ústí nad Labem a Olomouc. Na vzniku nové poučné kampaně se šestice dopravních podniků domluvila v rámci společných aktivit, které vznikají při Sdružení dopravních podniků České republiky. Cílem kampaně je pomocí humorných komiksových obrázků připomenout základní body z přepravního řádu.
Text: Eva Kriegerová
Zveřejněno: 4. 11. 2021, Martin Pecuch