Rezervace volných parkovacích míst má probíhat podle potřeby on-line ve webové aplikaci na několik málo kliků. Zakladatelem a CEO startupu Parcandi je Corsin Sulser, jenž dříve pracoval jako šéf nového businessu u Baloise. Projekt pracuje s nedostatkem parkovacích míst v různých sídlech. Vjezd do obytných čtvrtí nebo obchodních budov je označen logem Parcandi, stejně jako parkovací místa, na něž se tento systém vztahuje. K tomu je umístěn kontrolní štítek a telefonní číslo. Prostřednictvím údajů na volném parkovacím místě lze během několika sekund prostor pro vůz rezervovat a obsadit na stránkách parcandi.ch. Služba je současně podporována i přes aplikaci autoklubu Touring Club Schweiz TCS, jenž se stal partnerským podnikem projektu. Také tam lze místo rezervovat.
„Parcandi vytváří žádoucí win-win situaci jak pro lidi, kteří hledají právě volné parkovací místo, tak i pro majitele předmětného místa. Současně přispívá k efektivnímu využití a zhodnocení parkovacích prostor. Tím, že příznivci Parcandi cíleně jezdí do „našich“ objektů, odpadá další stresové pojíždění, hledání a zahušťování provozu, takže nová služba je zejména v obytných čtvrtích velmi pozitivně přijímána,“ popisuje výhody nového způsobu parkování Corsin Sulser, CEO Parcandi.
Spokojena je i společnost Baloise. „Jsme hrdí na to, že jsme tímto způsobem rozšířili náš ekosystém řešení pro zákazníky a vytvořili pro ně přidanou hodnotu. Parkování budoucnosti by mělo být jednoduché a pohodlné, což se přesně hodí k naší strategii „Simply Safe“. Zároveň tato metoda snižuje rizika nehod a kolizí, které vznikají zčásti i při zdlouhavém a nervózním hledání parkovací možnosti, a je tedy plně v souladu s prevencí rizik,“ popsal motivaci Baloise při spojení s novou firmou Patrick Wirth, vedoucí ekosystému Mobility ve skupině Baloise. Ta je známá dlouhodobým zaměřením na nové možnosti spojení oboru pojištění s mladými firmami. Švýcaři tak dál vybočují z klíčového podnikání v pojišťovnictví a vyhledávají další investiční příležitosti, které by jim pomohly udržovat častější kontakt se zákazníky.
Tradiční součást pojistného trhu v alpské republice, jež nabízí své služby od roku 1863, si uvědomuje proměnu celého odvětví a vysloveně čeká na příležitosti v oblasti insurtechu. Jakmile se někde objeví informace, že mladá firma hledá investory, můžete se vsadit, že okolo už krouží zástupci Baloise s kufry peněz. To je samozřejmě přehnaná představa, ale zájem o akvizice je u této pojišťovny skutečně více než patrný.
Díky kooperaci a investicím do digitální platformy Batmaid zaměřené na služby úklidu a čištění v domácnostech rozšířila Baloise nabídku v budovaném ekosystému „Home“. Batmaid se zaměřuje na to, aby během jedné minuty zájemce mohl objednat kvalifikovaný a pojištěný personál na úklid. Baloise je třetí nejsilnější pojišťovnou na švýcarském trhu. Sídlí v Basileji a zaměstnává na 7.300 lidí po Evropě. Dceřiné společnosti budovala hlavně v 70. a 80. letech ve vyspělých zemích.